Skip to main content
Ik woon aan de grens Dld /Nl telkens als ik Duitsland in rij doet mijn internet het niet. Ik heb alle opties al geprobeerd. Maar lukt nog steeds niet.

Wat kan ik nog doen?
Heb je prepaid? Dan heb je sowieso geen internet in het buitenland. Heb je een abonnement? Dan moet zowel op je toestel (roaming) als in mij simyo (internet buitenland) ingeschakeld zijn.

Is dat allemaal OK?
Alle tips al uitgeprobeerd en nog geen internet
Hoi Ragnar,



Lees even de tip uit het artikel door (zie link).

https://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/ik-kan-geen-gebruik-meer-maken-van-internet-i-186



Soms is het nodig om te APN instellingen aan te passen.
Ook gedaan.
Hoi Ragnar,



Welkom op het Simyo forum :)



Wat vervelend dat je geen internetverbinding kunt maken zodra je verbonden bent met een Duitse mast! Ik zie dat alle opties op Mijn Simyo juist staan. Daarom heb ik je internetinstellingen een reset gegeven. Hiermee maakt je simkaart een nieuwe internetverbinding met het netwerk. Kun je je telefoon ongeveer 10 minuten uitzetten? Hopelijk kun je daarna wel een internetverbinding krijgen.



Je kunt ook proberen om handmatig een ander netwerk te zoeken. Dit doe je in de netwerkinstellingen van je telefoon. Er verschijnen dan meerdere buitenlandse netwerk. Lukt het via een ander netwerk wel?



Ook raad ik je aan om de instellingen van je toestel na te kijken met behulp van onze toestelhulp. Het is verstandig om de instructies bij 'Internet handmatig instellen' stap voor stap op te volgen. Ook zie ik dat je gebruik maakt van 4G. Je kunt ook je toestel op 3G zetten. Hierdoor maak je gebruik van een andere frequentie. Dat wil soms ook nog helpen.



Als dit allemaal niet werkt, stop dan eens jouw simkaart in een andere telefoon en een andere simkaart in jouw telefoon. Zo kunnen we zien waar de oorzaak ligt, bij je simkaart of bij je telefoon.



Ik ben erg benieuwd wat er gebeurt als je deze dingen doet. Hou je ons op de hoogte?



Groetjes,

Samantha



@wimj12 en Ray, Heel erg bedankt voor jullie hulp 🙂

Reageer