.

Beantwoord

Waarom doet mijn internet het niet in Zweden?

  • 8 April 2016
  • 6 reacties
  • 912 Bekeken

Ik ga 1 a 2 keer per jaar naar Zweden maar ik heb het eigenlijk nooit voor elkaar gekregen om mobielinternet werkend te krijgen in Zweden.
Het is lastig dit op te lossen omdat je na wat instellingen aangepast te hebben niet even naar buiten kunt lopen om het te testen, pas als ik daadwerkelijk in Zweden ben weet ik of het werkt of niet en dan is het te laat als het niet werkt.

In mijn profiel staat internet in het buitenland aan en heb in de loop der tijd zo'n beetje alle APN instellingen die op het forum voorbijkomen geprobeerd, dit alles zonder werkend internet in Zweden. Ik heb ook handmatig alle gangbare providers in Zweden (Sweden 3G, Telenor, Telia en Tele2) geprobeerd en wederom zonder werkend internet als resultaat.

Mijn huidige APN instellingen zijn:
APN: portalmmm.nl
Gebruikersnaam: KPN
Wachtwoord: GPRS

Telefoon is een iPhone 6 Plus met iOS 9.3.1

Iemand nog ideeën?
Zou handig zijn als het de volgende keer wel werkt daar WiFi niet echt een optie is tijdens mijn volgende verblijf in Zweden.
icon

Beste antwoord door Caspar 11 April 2016, 16:00

Bekijk originele reactie

6 reacties

Staat data-roaming aan in Zweden?
Telefoon opnieuw opgestart in Zweden. . (?)
Check je APN instellingen ook even, ik zie nu al 2 fouten bij wat je geschreven hebt.

https://www.simyo.nl/klantenservice/toestelhulp#/apple/iphone-6-plus-ios-9/internet/usecase/apn-handmatig-instellen

(data) roaming moet ook aan staan
Mijn fout, had er gelijk bij moeten zeggen maar data roaming staat uiteraard ook aan.

Betreft de APN instellingen.. enige verschil die ik zie als ik naar die link ga is dat er geen gebruikersnaam en wachtwoord wordt/is ingevoerd. Wel deze combinatie heb ik ook al geprobeerd en werkt niet in Zweden.

Ik heb de telefoon meermalen uit gehad voor meer dan 5 minuten in Zweden dit ook zonder resultaat.
Dan zou ik een (prepaid) Zweedse sim testen....aanschaffen.
Zou ik kunnen testen al is het geen oplossing, ben dan immers niet meer bereikbaar op mijn eigen nummer.
Reputatie 5
Badge +9
Hoi Tuoni,

Vervelend dat je niet kunt internetten in Zweden!! :(

Ik heb je aansluiting laten nakijken door een technische medewerker bij Simyo. Hij zegt dat alles goed staat en je gewoon moet kunnen internetten met jouw simkaart in Zweden.

Kun je eens je simkaart in een ander toestel doen wanneer je daar bent? En als je dan toch bezig bent, probeer gelijk een andere simkaart in jouw toestel. Probeer in beiden toestellen te internetten. Zo kom je erachter waar het aan ligt.

Ik hoor graag van je wat de resultaten zijn!!

@Raytje en Friesian bedankt voor de hulp mannen!

Groetjes,
Caspar

Reageer