.

Beantwoord

Waarom doet mijn 4G het niet in het buitenland?

  • 21 July 2018
  • 2 reacties
  • 2099 Bekeken

Hoi, ik ben op vakantie in het buitenland en mijn instellingen staan goed maar nog doet mijn 4g het niet
Wat moet ik nu doen?
icon

Beste antwoord door Anonymous 22 July 2018, 07:34

Bekijk originele reactie

2 reacties

Hoi Mirjam - Mirjambuijs

Je zegt buitenland, je bundels zijn te gebruiken in de EU landen.
Loop voor de zekerheid even de checklist van forumgenoot franswon door.


Hieronder een algemene checklist:

Prepaid bellen, staat bellen en gebeld worden in het buitenland aan op Mijn Simyo https://mijn.simyo.nl/instellingen#tab_netwerkinstellingen
Staat roaming AAN op je toestel.
Heb je al geprobeerd naar netwerken te laten zoeken, start daarna je toestel even opnieuw op.

Heb je geen of een negatief saldo bij prepaid dan is bellen ook in het buitenland niet mogelijk.

Heb je prepaid - geen internet in het buitenland.

Sim-Only:

Staat bellen en gebeld worden in het buitenland en internet op je mobiel in het buitenland AAN op mijn Simyo https://mijn.simyo.nl/instellingen#tab_netwerkinstellingen ?
Staat data-roaming AAN op je toestel?
Staat je toegangspunt (APN) goed ingesteld? :
APN - portalmmm.nl
Gebruikersnaam - KPN
Wachtwoord - GPRS (als deze het niet doet gprs)

De nieuwe APN wordt: internet

De huidige APN portalmmm.nl verandert in de regel automatisch naar de nieuwe internet. Waarschijnlijk gaat deze verandering dan ook grotendeels ongemerkt voorbij aan de meeste klanten. Ook blijft voorlopig portalmmm.nl nog werken, wanneer deze APN niet meer zal werken is nog niet bekend. Het wachtwoord blijft gelijk, dus gprs.

Sommige toestellen hebben de optie EU-Internet, deze moet, hoe verwarrend ook, op UIT staan.

Staat dit alles goed herstart dan je toestel en laat je toestel naar netwerken zoeken.

Als je in de gelegenheid bent om jouw simkaart in een ander, simlockvrij, toestel te doen en die andere simkaart in jouw toestel (kruisproef) kan je detecteren of het probleem aan (de instellingen van) de simkaart ligt of aan het toestel.

Als dit alles niet lukt dan zal een moderator de buitenlandoptie op je simkaart resetten.

Hou je ons op de hoogte?
Reputatie 6
Badge +5
Hi Mirjambuijs,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat onhandig dat je problemen hebt met internet in het buitenland, In het antwoord van Friesian staat alle informatie die je nodig hebt om ervoor te zorgen dat ook jij 4G kan gebruiken. Lees ook het volgende blog eens door. Ik heb je aansluiting bekeken en zie dat je al een aantal dagen internet aan het gebruiken bent in het buitenland 🙂 Zou je kunnen delen wat uiteindelijk de oplossing is geweest?

Friesian, hartstikke bedankt voor het delen van de checklist!

Groetjes,
Niels

Reageer