.

Beantwoord

Waarom doet het internet het niet in het buitenland?

  • 28 July 2017
  • 7 reacties
  • 160 Bekeken

Mijn internet doey het niet in het buitenland. Imstellingen staan hetzelfde als iemand anders en.daar werkt het wel bij. Kan dit.worden opgelost?
icon

Beste antwoord door Jihane 3 August 2017, 18:42

Bekijk originele reactie

7 reacties

Ik ben benieuwd wat de reden kan zijn. Zet Simyo een blokkade als een factuur niet op tijd betaald is?
Reputatie 1
Badge +5
Hallo meijden1983,
Wat voor telefoon heb je,iPhone? Of Android?

Staan je apn instellingen goed? Heb je geprobeerd handmatig een netwerk te selecteren?

Wat voor melding krijg je?

Hoor graag van je,

Met vriendelijke groet,

Simnlru 😃
Instellingen staat goed. Ik heb Android. Ik krijg te zien dat ik geen netwerk heb.
Had in nl mb's bijgekocht maar heb er hier dus niks aangehad
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Meijden1983,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat jammer dat je niet kon internetten in het buitenland! Ik heb je aansluiting erbij gepakt en ik zie dat er internetverbruik is geregistreerd in Duitsland. Kan ik daaruit opmaken dat je toch wel internetverbinding hebt kunnen maken?

In ieder geval betekent dat wel dat je telefooninstellingen goed staan. Heb je al geprobeerd een ander netwerk te kiezen? Je kunt dat doen door op je mobiel te gaan naar Instellingen > Aanbieder. Je kunt dan daar uitvinken dat je mobiel automatisch naar netwerken zoekt, zodat je dat handmatig gaat doen.

Laat je me weten of het zo lukt?

@ simnlru en Cvmathilde, dankjewel voor het meedenken!

Groetjes,
Jihane
Ook dit geprobeerd maar hij blijft zoeken en vind niks
(Data) roaming staat toch aan?
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Meijden1983,

Ontzettend vervelend dat je niet kon internetten in Duitsland! :(

Ik heb je aansluiting erbij gepakt en zie dat je de optie 'Internet op je mobiel in het buitenland' al aan hebt staan. Om ervoor te zorgen dat je zo snel mogelijk kunt internetten in het buitenland, heb ik deze optie voor je gereset. Ik zou je graag willen vragen om je telefoon even uit en aan te zetten. Op deze manier registreert je simkaart zich opnieuw met de juiste instellingen op het netwerk.

Wanneer het probleem blijft bestaan, dan kun je zoals Friesian al aanraadde controleren of je de optie '(data)roaming' aan hebt staan op je telefoon, Staat deze optie al aan? Dan kun je het beste je internetinstellingen stap voor stap nalopen met behulp van onze Toestelhulp. Als je in het buitenland niet kunt internetten, dan komt dit namelijk vaak door verkeerde internetinstellingen. Het is belangrijk dat 'portalmmm.nl' is ingesteld als APN, 'KPN' als gebruikersnaam en 'GPRS' als wachtwoord.

Gaat het lukken zo?

@ Friesian, bedankt!

Groetjes,
Asma

Reageer