Skip to main content

.

Beste meneer/ mevrouw,



Omdat ik in Costa Rica ben voor een paar maanden, let ik goed op dat ik mijn telefoon niet gebruik. Hij staat wel aan, zodat ik op WiFi kan e-mailen e.d.

Ik ben geschrokken van mijn telefoonrekening om twee redenen:

1. Als iemand bij belt dan wordt direct het starttarief aan mij doorgerekend, terwijl ik niet eens mijn telefoon opneem. Elke keer als iemand mijn telefoon een keer over laat gaan moet ik meer dan 2,5 euro betalen! De minuten staan ook niet op mijn verbruik in Mijn Simyo, alleen het bedrag.



2. Op mijn telefoon zit een spraakfunctie waarmee je op je telefoon kunt zoeken. Als de telefoon je verkeerd begrijpt, gaat hij iemand bellen uit je telefoonboek. Wanneer dit gebeurt, druk ik meteen weg. Voordat de telefoon dus is overgegaan heb ik al weggedrukt, maar toch staat er weer een volle minuut op mijn factuur.



Vraag: waarom moet ik deze kosten betalen? Een minuut hoort pas doorberekend te worden op het moment dat er een verbinding is tussen de twee bellers, dus als het gesprek ik begonnen. Niet al als iemand belt en wacht op reactie. Op deze manier kan mijn telefoonrekening niet beschermen. Als iemand mij belt ben ik altijd het haasje.



Gegroet,



Tom 
Wat ik uit je verhaal opmaak is dat Simyo hier niets aan kan doen maar dat jij de instellingen in je telefoon beter zou moeten wijzigen *sprak zij voorzichtig*
Hoi Tom de Vries, welkom op ons forum :)



Aan de voorzichtige uitspraak van koorelle valt helaas niets af te dingen.



Of je nu in Nederland bent of elders in de wereld, er worden enkel kosten in rekening gebracht wanneer er een verbinding is geweest tussen twee toestellen.

Wanneer er geen verbinding tot stand is gebracht (als je bijvoorbeeld niet opneemt) worden er ook geen kosten in rekening gebracht aangezien Simyo dat juist niet ziet.



Misschien kun je aangeven wat voor telefoon je hebt. Misschien is er een forumgebruiker die je iets meer kan vertellen over dat toestel en je tips kan geven?
Hey Tom de Vries,



Ik ben nog even aan het bellen gegaan met een Netwerkspecialist van KPN. Kan het zijn dat je je Simyo telefoonnummer doorgeschakeld hebt naar een ander nummer?

In geval dat je nummer doorgeschakeld staat naar een ander nummer in het buitenland hoef je ook niet op te nemen om toch kosten te maken...

Ik heb hetzelfde meegemaakt in het buitenland,

en heb bij Simyo nagevraagd.

Het antwoord was dat ik in “mijn simyo” het internetten en bellen in get buitenland moet uitzetten. Dus heeft niks met je telefooninstellingen te maken zoals Koorelle beweerd. En we zitten in 2024 mensen, hoe is dit mogelijk dat ik die kosten moet betalen.


Hoi @Ken2456,

Bedankt voor je bericht. Ik kan me voorstellen dat je hier vragen over hebt. In sommige landen komt het voor dat een doorschakeling in rekening wordt gebracht denk bijvoorbeeld aan een doorschakeling naar de voicemail omdat er dan gebruik wordt gemaakt van het buitenlandse netwerk. 

Zou je mij een privébericht kunnen sturen met jouw persoonlijke gegevens? Dan kijk ik graag of we iets voor je kunnen betekenen in de gemaakte kosten. 

Groetjes,
Amy


Reageer