.

Beantwoord

Waarom betaal ik voor het bellen naar een Duits nummer vanuit Nederland?

  • 9 June 2018
  • 3 reacties
  • 1630 Bekeken

Hoi,

ik heb in Nederland een Duitse vriendin gebeld op haar Duitse mobiele nummer. Ik had gebeld om te vragen in welke kroeg wij afspreken, dus ik heb haar dezelfde dag gezien en ze was ook de hele dag al in Nederland.

Nu viel het Gesprek buiten mijn bundel. Dat is nu miet erg, maar kan mij nu iemand uitleggen waar het aan lag dat het een Gesprek naar het buitenland was tenzij we allebij in Nederland geweest zijn ?


Ik heb een +31 Nummer en zij een +49.

Ik ben de zomer weer in Duitsland, en ik dacht dat vrienden mij dan op mijn Nederlandse nummer kunnen bellen zonder extra tarieven te betalen ( omdat ik dan in Duitsland ben ) .
icon

Beste antwoord door Scotsman 9 June 2018, 18:09

Bekijk originele reactie

3 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Of een gesprek al dan niet binnen je bundel valt hangt in de eerste plaats af van de plek waar jij als beller je bevindt. Ben je in Nederland en met een Nederlands netwerk verbonden, dan komen gesprekken naar buitenlandse nummers nooit uit je bundel. Maar ben je met je Nederlandse Simyo telefoon ergens in een ander EU land, dan gelden de EU roamingregels, wat inhoudt dat alle gesprekken met nummers die geregistreerd staan in een EU land (inclusief Nederland) uit je bundel komen.

Het maakt niet uit of jouw Duitse vriendin zich in Nederland of in Duitsland bevindt, bepalend is het feit dat zij een Duitse +49 aansluiting heeft.

Als je later weer in Duitsland bent dan kost het bellers vanuit Nederland niets extra wanneer ze jou bellen, en aan het ontvangen van die gesprekken zijn voor jou ook geen kosten verbonden. Maar als jouw Duitse vriendin jou vanuit Duitsland belt dan kost het haar waarschijnlijk wel extra tenzij ze een speciale EU buitenlandbundel heeft. Bij Simyo bestaan dergelijke buitenlandbundels niet.
Bedankt voor de uitleg ! 🙂

Ik snap het nu.
Reputatie 5
Badge +5
Hoi Cordelia,

Dat klinkt wel als een gezellige avond met je vriendin! Natuurlijk snap ik dat je wel graag wilt weten hoe het zit met die kosten.

Fijn dat Scotsman je al heeft kunnen helpen met een antwoord. Mocht je hier nog meer over willen lezen, dan kan dat hier. Natuurlijk helpen we je graag verder als je nog vragen hebt!

@ Scotsman, dank je wel voor je heldere uitleg!

Groetjes,
Els

Reageer