Skip to main content
Beste Lezer,



Sinds 2 maanden, ben ik verhuisd naar België. Ik heb mijn Nederlandse nummer en gsm mee verhuisd. Ik ben ook niet van plan, een Belgische gsm aan te schaffen. Dit, daar ik nog werkzaam in Nederland ben.



Ik heb altijd problemen in België gehad, met het netwerk. Zodra ik België in rij, geeft de gsm aan: geen service.

Uiteraard heb ik alle tips op uw website betreffende dit onderwerp opgevolgd, maar nog steeds geen netwerk.

Ik ben dan ook nooit telefonisch bereikbaar in België hetgeen wel vervelend is, omdat ik hier woon. Ook kan ik geen berichten sturen. Wel kon ik via de Wifi in onze woning, op WhatsApp en mijn email, dus ik was wel nog enigszins in contact met Nederland.

Helaas kan ik u niet vanuit België met de vaste telefoon bellen, omdat het een 0900 nummer betreft. Ik had u deze vraag anders liever persoonlijk gesteld, daar ik op voorgaande email helaas geen reactie van u heb mogen ontvangen.



Onlangs is mijn oude Nederlandse toestel stuk geraakt en heb ik van mijn Belgische schoonvader, een Belgisch toestel gekregen. Echter ben ik dus ook niet meer bereikbaar via WhatsApp, omdat bij het downloaden, er een sms bericht naar het toestel gestuurd wordt en ik deze in België dus niet ontvang. Ik ben gisteren extra naar Nederland gereden, omdat ik drie weken heb moeten wachten op een nieuw toestel en in deze ik dan ook blij was, als in ieder geval WhatsApp enzovoorts weer zou werken. Ik kwam gisteren echter over de grens en ik had nog geen internet, kon niet bellen en geen berichten sturen. Ik had van te voren wel mijn beltegoed via de website van Simyo opgewaardeerd, dus hier kan het niet aan liggen. Het vreemde was, dat er nu wel de provider verscheen (KPN), maar ik desondanks geen internet had, niet kon bellen en dergelijke.

Ik heb telefonisch contact opgenomen met KPN, maar zij verwezen naar jullie. Er verscheen steeds in het beeld als ik WhatsApp wilde downloaden en de persoonlijke inlogcode op mijn gsm wild ontvangen: " het signaal is niet sterk genoeg, kan de code niet sturen. Gelieve het later nog eens te proberen". Ik ben toen bewust nog verder Nederland in gereden, maar helaas.

Normaliter ontvang ik ook gelijk al mijn sms'en, gemiste oproepen en voicemailberichten, zodra ik de grens over ben.

Ik heb uiteraard een nieuw Icloud account aangemaakt en die van mijn schoonvader met zijn wachtwoord gewist. Helaas krijg ik ook mijn telefoon contacten nu niet geïmporteerd op het nieuwe toestel.

Ik ben een beetje ten einde raad, omdat niets momenteel werkt en ik heel graag, weer gewoon telefonisch bereikbaar zou willen zijn en via Whatsapp. Kunt u mij alsjeblieft helpen?



Ik zie uw reactie graag tegemoet.



Met vriendelijke groet,





Linda de Wijs
Beste Lindadew1987,



Welkom op het Simyo Forum.



Wat een problemen allemaal.



Een probleem kan ik direct verklaren: met een prepaid is internet in het buitenland niet mogelijk, dus alleen via Wi-Fi.



Staat uw nieuwe telefoon misschien 'vast' op een Belgische provider, dit zou verklaren waarom het signaal niet sterk genoeg was in Nederland.



Staan op uw telefoon en op Mijn Simyo bellen en gebeld worden in het buitenland aan?



Voor het overzetten van contacten via ICloud is een internetverbinding nodig (Wi-Fi kan uiteraard ook).



Ik hoop dat ik u zo een beetje op weg heb geholpen.
Beste,



Hij doet het nu wel opeens weer ! Wat ben ik blij zeg, toch bedankt voor uw tijd en moeite om te reageren
Hoi Lindadw1987,



Welkom op het Simyo Forum.



Wat vervelend dat je zoveel problemen hebt met je netwerk in het buitenland en binnen Nederland. Dat is natuurlijk niet de bedoeling!



Je geeft aan dat het probleem ineens opgelost is. Ik zie dat je op 31 mei de optie voor bellen in het buitenland aan hebt gezet. Dit kan de oorzaak geweest zijn. Zijn alle problemen die je had opgelost? Of kunnen wij nog iets voor je betekenen?



@Franswon, heel erg bedankt voor je hulp en tips :)



Groetjes,

Angela

Reageer