.

Beantwoord

Waardoor heb ik nu opeens deze kosten?

  • 24 May 2017
  • 4 reacties
  • 130 Bekeken

Ik ben vorige week gebeld door een nummer uit Costa Rica en heb dit, volgens de log van mijn telefoon, opgenomen. Gevolg: 43 euro aan kosten!

Hebben meer mensen op dit moment last van deze piraterij?
icon

Beste antwoord door Jihane 26 May 2017, 12:18

Bekijk originele reactie

4 reacties

Reputatie 7
Badge +7
Weet je zeker dat je die kosten hebt? Volgens mij is dit onmogelijk.
In Nederland betaal je so-wie-so nooit voor het ontvangen van gesprekken.
In het buitenland wel, maar als je direct ophangt kan dat nooit 43 euro zijn.
Mijn Simyo-app vertelde me plotseling dat ik 43 euro aan kosten buiten mijn bundel had gemaakt.
Ik heb gebeld met de klantenservice en mij werd verteld dat ik 33 minuten zou hebben gebeld.

Ik was gewoon aan het werk en kan me niet herinneren een gesprek te hebben ontvangen, maar de telefoonlog laat zien dat ik gebeld ben en teruggebeld heb (dus niet opgenomen, zoals eerder gezegd). Een dag later nogmaals, maar toen is er niet teruggebeld. Googelen leverde niet heel veel info op. Dus ik vroeg me af of meer mensen zoiets overkomen is.
Op je MijnSimyo, bij verbruik, kun je de details zien. Daar kun je ook zien wat precies de oorzaak is. Maar dit hoeft niet per definitie piraterij te zijn zoals je dat zelf noemt.
Reputatie 7
Badge +10
Hi Henkiejan,

Welkom op het Simyo Forum!

Ik kan me goed voorstellen dat je baalt van deze kosten! Ik heb het voor je nagekeken en ik zie dat je 34 minuten lang hebt gebeld met een nummer uit Costa Rica. Dit was een uitgaand gesprek, want je betaalt nooit voor binnenkomende oproepen uit het buitenland (zolang jij zelf in Nederland bent).

Het kost € 1,271 per minuut om te bellen naar Costa Rica. Omdat het gesprek 34 minuten duurde, heb je nu 34 x € 1,271 = € 43,21 aan buitenbundelkosten. Je geeft aan dat je de eerste keer teruggebeld hebt. Hoe is dat gelopen? Als het goed is, kun je niet automatisch terugbellen. Het is mij dus nog niet helemaal duidelijk hoe dit dan precies is gegaan.

Ik heb opgezocht of dit een bekend nummer is dat fraudeert, maar ik ben op niks gestuit.

Omdat ik je wel geloof natuurlijk als jij aangeeft dat dit niet een gesprekje was dat jij voerde van een halfuur, wil ik je graag tegemoetkomen. Wat vind je ervan als wij 50% van de kosten van dit gesprek vergoeden? Dan betaal jij nog 'maar' € 21,60 in plaats van € 43,21. Vind je dit een goede oplossing?

@ Wimj12 en Ray, dank voor de input, mannen!

Groetjes,
Jihane

Reageer