.

Beantwoord

Waar komen de kosten buiten mijn bundel vandaan?

  • 18 June 2016
  • 7 reacties
  • 165 Bekeken

Badge
Ik ben in mei 2 keer gebeld met een naar mijn mening buitenlands nummer , 1e gemist en niets mee gedaan, tweede keer dagen later zat ik op de bank die heb ik opgenomen en snel weer neer gelegd , nu zie ik de rekening en ben best behoorlijk buiten de bundel, dat doe ik niet vaak . Alhoewel ik wel vaker met servicenummers bel de taxipas bijvoorbeeld, deze nummers die ik van buiten de bundel zie zitten niet op mijn telefoon. Dus wat is hier aan de hand
icon

Beste antwoord door Tanuja 20 June 2016, 12:43

Bekijk originele reactie

7 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Gebeld worden terwijl je in Nederland bent kost je volgens mij nooit iets. Ook niet als het telefoontje uit het buitenland komt. Dus de buiten-bundel kosten worden door iets anders veroorzaakt. Dit kun je checken op je factuur.
Badge
ja, heb de rekening heel goed bekeken, ook weer eens uitgeprint,
Gebruik vaak midden in de nacht , terwijl ik slaap en mijn mobiel stil staat toch internet,
Telefoon ligt naast mijn bed op te laden.
De meeste buiten bundel kosten zitten in de telefoon naar valys , . dat was geen goede dag
Ben op zoek naar een vast nummer om die te bellen de volgende keer,
Heb ook twee maal een mms gestuurd, die kan ik ook niet helemaal verklaren
Dus de meeste kosten van de Valys servicenummer, Maar ben gebeld en mijn telefoon zegt dat ik 4, en 34 sec, heb gebeld, terwijl ik meteen heb neergelegd met een flink onbehaaglijk gevoel
Als je je data aan laat terwijl je slaapt verbruikt je telefoon gewoon. Of bedoel je met stil iets anders dan geluid uit?
Badge
Data kun je toch niet zomaar uitzetten?
Ja hoor. Daar heeft elke telefoon een mooi knopje voor..
Badge
oke dank
Badge +2
Hoi Carinv,

Wat vervelend dat je wordt gebeld door een onbekend buitenlands nummer. Er is inderdaad verbinding geweest met een nummer uit Liberia, dit gesprek heeft € 1,27 gekost. Dit zal ik vergoeden. Om dit in de toekomst te voorkomen, wil ik je adviseren het nummer te blokkeren op je telefoon. Ook raad ik je aan om niet meer op te nemen wanneer je door een onbekend buitenlands nummer wordt gebeld. Het is tevens belangrijk dat je nooit terugbelt. Op deze manier proberen mogelijke oplichters namelijk geld te verdienen.

De kosten die je hebt gemaakt voor het bellen naar servicenummers, staan los van dit buitenlandse nummer. Er is onder andere gebeld naar Regiotaxi Twente. Kun je dit niet terugvinden in je telefoon?

Zie jij op de data dat er een mms is gestuurd wel een verstuurde sms in je telefoon staan? Het kan namelijk voorkomen dat je telefoon een sms'bericht automatisch omzet in een mms.

Groetjes,
Tanuja

@Scotsman en Raytje, bedankt voor jullie hulp!

Reageer