Skip to main content
Beantwoord

Verzoek om coulance i.v.m. ongewilde roamingkosten buiten de EU

• August 18, 2026
  • 3 reacties
  • 33 Bekeken

Geachte heer/mevrouw,

Hierbij neem ik contact met u op vanwege mijn recente aankomst in Bosnië en Herzegovina. Bij aankomst bleek mijn mobiele data helaas nog ingeschakeld te staan. Aangezien Bosnië buiten de EU-zone valt, is er door automatische achtergrondprocessen op mijn telefoon ongemerkt data verbruikt. Mijn internet is vervolgens uit voorzorg geblokkeerd bij € 60,50.

Ik heb het internet op geen enkel moment actief gebruikt; het betreft uitsluitend automatische achtergrondsynchronisatie direct na aankomst. Aangezien dit een eenmalige, onbedoelde situatie betreft, zou ik u vriendelijk willen vragen of er uit coulance een (gedeeltelijke) kwijtschelding van deze kosten mogelijk is.

Mijn gegevens staan in mijn forumprofiel vermeld, maar ik wissel deze uiteraard graag per privébericht uit indien gewenst.

Ik zie uw reactie met belangstelling tegemoet.

Met vriendelijke groet,

Bergues

Beste antwoord door Amy

Hoi ​@Bergues,

Bedankt voor je bericht. Wat balen dat er kosten zijn ontstaan.

Ik kan me voorstellen dat de kosten niet bewust zijn gemaakt. In dit soort gevallen kan je het beste de optie voor internet uitschakelen via je Mijn Simyo account als je naar een land reist dat buiten zone 1 valt om onverwachte kosten te voorkomen. 

Zou je mij een privébericht kunnen sturen met jouw persoonlijke gegevens? Dan kijk ik graag even met je mee naar de gemaakte kosten.

Bedankt voor jullie reacties ​@wimj12 en ​@JanD

Groetjes,
Amy

3 reacties

JanD
  • August 19, 2026

Beste ​@Bergues de coulance zit al in het feit dat de kosten gemaximeerd zijn op €60,50, een wettelijke maatregel waar iedere provider zich aan houdt.

Simyo en geen enkele andere provider trouwens, gaan die vaste maximale kosten vergoeden.

Forum|alt.badge.img+7
  • Forum expert
  • August 19, 2026

TS vraagt niet om een volledige kwijtschelding. Een gedeeltelijke is ook OK.

Maar we moeten de reactie van de moderators afwachten.

Amy
Moderator
Forum|alt.badge.img+8
  • Moderator
  • antwoord
  • August 19, 2026

Hoi ​@Bergues,

Bedankt voor je bericht. Wat balen dat er kosten zijn ontstaan.

Ik kan me voorstellen dat de kosten niet bewust zijn gemaakt. In dit soort gevallen kan je het beste de optie voor internet uitschakelen via je Mijn Simyo account als je naar een land reist dat buiten zone 1 valt om onverwachte kosten te voorkomen. 

Zou je mij een privébericht kunnen sturen met jouw persoonlijke gegevens? Dan kijk ik graag even met je mee naar de gemaakte kosten.

Bedankt voor jullie reacties ​@wimj12 en ​@JanD

Groetjes,
Amy