Skip to main content
Ik ga binnenkort voor 4 maanden naar de VS om daar te studeren en nou vroeg ik me af of ik mijn jaar abonement gewoon op kan zeggen en over kan gaan op prepaid zodat ik nog wel mijn simyo simkaart kan blijven gebruiken. Als ik dan terug ben in Nederland wil ik weer een abonement bij simyo nemen zoals ik nu ook heb.  Als ik het goed begrijp loopt mijn jaar abonnement  die ik nu heb 1 augustus af. 



Ik heb namelijk in mijn telefoon de optie om twee simkaarten te gebruiken, dus wou ik én mijn nederlandse simyokaart en een Amerikaanse sim kaart erin stoppen. 
Hallo Carleen.



Een moderator zal hier ook op reageren, maar ik zou je voor de zekerheid adviseren om dit even te lezen.

En veel suuk 6 met je studie in de VS. 🆒



Groet,

Friesian.
Hoi Carleen, welkom op het forum van Simyo!



Wat leuk dat je binnenkort naar Amerika vertrekt voor je studie, ik ben jaloers! ;)



Nu loopt je contractstermijn inderdaad vandaag af, daarom is het mogelijk om je Sim Only om te zetten naar een prepaid. Hoe je dit kan doen, kan je hier lezen.



Als je vervolgens terugkomt in Nederland kan je heel eenvoudig je prepaid weer omzetten naar een Sim Only door via Mijn Simyo gebruik te maken van de knop "Stap over naar Sim Only".



Tot slot is het inderdaad belangrijk om even te checken of je met jouw telefoon wel verbinding kan maken in de VS, in de VS zitten mobiele netwerken namelijk op andere frequenties dan in Europa, dank voor deze tip Friesian :)



Heb ik hiermee je vraag beantwoord, Carleen? 🙂
Bedankt voor de reacties! 



Over die andere frequenties: Ik heb niet echt een standaardtelefoon, maar één uit China, een THL W100, en ik weet niet op welke frequenties die kan. Dat kan ik ook niet op die site vinden die in dat topic wordt genoemd. Is dit ook ergens op m'n telefoon te vinden?
Op deze pagina http://www.androidauthority.com/review-thl-w100-211620/ staat bij 2G (bellen/sms) de frequenties.

En het andere vind je bij 3G.



Groet,

Friesian
Vrijwel alle moderne toestellen kunnen een verbinding maken als er een GSM netwerk aanwezig is. De snelheid zal soms iets langzamer zijn als niet alle frequenties matchen (jouw toestel matched perfect met de frequenties in gebruik in de USA, trouwens).



Dat is het probleem in Amerika vooral: gebrek aan dekking op het GSM netwerk.

We zijn hier in Nederland perfecte dekking gewend. In Amerika heeft eigenlijk alleen hun CDMA netwerk "perfecte" dekking, en dat werkt zonder sim kaarten en is niet compatible met europese toestellen.



Tip: kijk even wat de precieze dekking is waar je gaat verblijven. Het netwerk van de USA provider AT&T is het meest compatible met europese toestellen (en specifiek, die van jou). AT&T heeft op hun website een dekkingskaart. Als de dekking in je doellocatie echt heel slecht is, is het zeker geen slecht idee om een (tijdelijk) CDMA toestel te overwegen. Die zijn in Amerika meestal het betaalbaarst in combinatie met een abbonnement.



Je kan net zoals Simyo het KPN netwerk gebruikt, via een andere provider het AT&T netwerk gebruiken. Bijvoorbeeld de provider Straight Talk is zo een reseller, en biedt een sim-only abbonnement aan wat maandelijks opzegbaar voor omgerekend 40 euro per maand onbeperkt alles heeft. Ja, alles. Data, bellen, SMS'en. Alles. Zolang je maar binnen amerika belt. Als je ook onbeperkt naar nederland wilt kunnen bellen, is dat ongeveer 20 euro extra per maand. Wellicht een tip.



Hier een lijstje resellers van het AT&T netwerk in Amerika:

http://www.shopstraighttalk.com/

https://www.airvoicewireless.com (ziet er ongeveer net zo goedkoop uit)

http://www.readysim.com/ (misschien iets duurder, afhankelijk van je verbruik)



Veel succes!
Bedankt voor de reacties! 



Over die andere frequenties: Ik heb niet echt een standaardtelefoon, maar één uit China, een THL W100, en ik weet niet op welke frequenties die kan. Dat kan ik ook niet op die site vinden die in dat topic wordt genoemd. Is dit ook ergens op m'n telefoon te vinden?




Hoi Carleen,



Ik denk dat je met de reacties van Friesian en Thulinma goed geholpen bent, klopt dat? 🙂

Reageer