.

Beantwoord

Vakantie Thailand. Gaat verbruik dan gewoon van mijn bundels af?

  • 22 March 2014
  • 9 reacties
  • 1201 Bekeken

Badge
  • Startend Simyaan
  • 8 reacties
Vraagje! 

Ik heb een Sim Only abbonnement. 100 bel/sms van 3,- en 500 MB internet 7,- . nu ga ik op vakantie naar Thailand. Hoe zit dat daar met het verbruik?  Gaan de SMSjes en belminuten en ook het internet af van het tegoed of gelden daar weer andere tarieven voor?
icon

Beste antwoord door Scotsman 22 March 2014, 18:44

Bekijk originele reactie

9 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Alles wat je doet in Thailand wordt apart in rekening gebracht, zie de tarieven hier. Thailand is in zone 3 dus bellen naar Nederland kost € 2,54 per minuut. Internet kost € 5,00 per MB. Je kan dus beter ter plekke een prepaid simkaart kopen, dan ben je aanzienlijk voordeliger uit.
Badge
En hoe zit het met de whats app? Kun je dat wel gewoon gebruiken? En de wifi? Kun je wel via wifi internetten of kost dat ook apart geld.

Sorry voor alle vragen maar ben niet zo technisch hoe alles werkt!
Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum Matra,

Je mag hier alles vragen wat je wilt hoor 🙂. Ik zie dat Scotsman je al een heel eind op weg heeft geholpen. Whatsapp berichtjes kun je alleen via internet versturen. Als je die berichtjes via het mobiele netwerk verstuurd, valt het buiten de bundel. Je moet dan wel 'internet in het buitenland' aan hebben staan. De tarieven voor internet in het buitenland buiten de EU zijn best hoog, dus je kunt dan het beste een wifi verbinding gebruiken.

In veel hotels of openbare gelegenheden kun je tegenwoordig inloggen op een wifi netwerk. Soms kost dit geld, maar niet altijd. Ik raad je aan om gebruik te maken van een wifi verbinding om Whatsapp berichtjes te versturen.

Heb ik je zo goed geholpen?

Groetjes,

Alex
Reputatie 7
Om te voorkomen dat je voor het dataverbruik in het buitenland toch een gepeperde rekening achteraf zult krijgen kun je sowieso in je Mijn Simyo de optie dataverbruik in het buitenland uitzetten. Of juist aanzetten als je toch over de grens mobiel wilt internetten.
Badge
Danj jullie wel allemaal, hier kan ik wel wat mee. Zolang het via WIFI gaat moet het dus goed gaan?? Wordt goed opletten dus of de verbinding dan goed werkt....
Reputatie 5
Badge +11
Danj jullie wel allemaal, hier kan ik wel wat mee. Zolang het via WIFI gaat moet het dus goed gaan?? Wordt goed opletten dus of de verbinding dan goed werkt....

Dan rest ons nog 1 ding: Veel plezier in Thailand! 😃
Badge
Nog eentje: als ik het dataverbruik buitenland uitzet, kan ik dan wel via wifi whatsapp jes versturen? Het is zeker alleen het dataverbruik buiten de wifi om wat je dan uitzet????? Wifi blijft dan wel werken?
Reputatie 7
Badge +9
Als je internet in het buitenland uitzet dan kan je altijd van WiFi gebruik maken, waar je ook bent. Alleen moet je wel soms even om het WiFi paswoord vragen.
Reputatie 2
Badge +6
Hoi Matra,

Scotsman is weer 'on point' 😉 Als je de optie uitzet, blokkeer je de toegang van het mobiele netwerk in het buitenland. Wifi is een draadloze verbinding met een vaste aansluiting. Dit heeft dus niets met je mobiele provider te maken 🙂 Als je met je telefoon op wifi kan, kun je altijd met wifi verbinden.

Heb ik je dat zo goed uitgelegd?

@Scotsman, bedankt weer voor je antwoord!

Reageer