.

Beantwoord

Toch kosten internet buitenland?

  • 25 June 2014
  • 6 reacties
  • 332 Bekeken

Als ik de internet bundel voor het buitenland aanzet maar de instellingen op mijn telefoon op alleen wifi heb staan en gegevens roaming sowieso uit heb staan, kunnen er dan toch nog extra kosten zijn bij verblijf in het buitenland? Het lijkt mij namelijk  niet...
icon

Beste antwoord door Ernst 26 June 2014, 12:41

Bekijk originele reactie

6 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Dat ligt eraan of je toestel zich houd aan die instellingen. Vanuit Simyo is het mogelijk om dan in het buitenland te internetten, dus mocht het toestel TOCH dataroamen ondanks dat dat uit staat, dan levert Simyo alleen een dienst, die jij hebt aangezet (standaard staat het uit!). Simyo kan ook niet zien je het verbruik bewust of onbewust is en of het data in het buitenland wilde gebruiken of niet.

De meeste toestellen houden zich braaf aan de instellingen, maar soms om magische/onduidelijke redenen ook niet. In dat geval lijkt het mij niet echt terecht om Simyo de schuld in de schoenen te schuiven.

Naast data-roaming kost ook bellen, gebeld worden(het overgaan van het toestel niet, dus morse via de ringtone mag!) en sms versturen geld.
Ik schuif niets in iemand schoenen hoor... dit is een vooraf vraag.
Ik ga naar het buitenland en wil af en toe mijn mail checken en misschien een whatsapp versturen. Maar dit dat alleen met een wifi verbinding. Mijn 3G staat dan ook uit, als ook data roaming.
Misschien dat ik een keertje Maps nodig heb, dus zal ik dan de 3G tijdelijk aanzetten. Daar zitten uiteraard kosten aan verbonden, maar als het nodig is dan zij dat zo. 
Ik wil dus dat dat mogelijk is zonder aldoor de internetbundel aan en weer uit te moeten zetten. 
Vandaar de vraag, wellicht zie ik iets over het hoofd.

Dat bellen en sms-en in het buitenland (extra) geld kost is mij bekend...
Reputatie 5
Badge +11
Hoi MarionBJ, welkom op het Simyo forum :)

Groentjuh heeft helemaal gelijk, maar ik pik nog even iets anders uit je vraag.
Je hebt het over
de internet bundel voor het buitenland

Die hebben we niet. Wél hebben we de mogelijk om in het buitenland te internetten, maar dat betaal je per kB.
Die tarieven vind je hier. Overigens gaan de tarieven voor gebruik binnen de EU vanaf 1 juli flink omlaag ;)

De enige gegarandeerde manier om ongewenst dataverbruik in het buitenland te voorkomen is om de optie 'Internet op je mobiel - buitenland' op Mijn Simyo uit te zetten. En dat heb je al :o

Gratis WiFi komt in andere landen vaker voor dan hier in Nederland, dus als je hier een beetje slim op inspeelt kun je daar goed mee uit de voeten. Tenzij je ergens naartoe gaat waar überhaupt geen andere mensen zijn, natuurlijk 😉
Ja, nu komen we bij mijn vraag!
Als ik dus van dat gratis WiFi gebruik wil maken in het buitenland moet ik dan 'Internet op je mobiel - buitenland' áánzetten?

Ik hoor het graag nog even want dit is mij niet helemaal duidelijk.
Marion
Reputatie 7
Badge +9
Ja, nu komen we bij mijn vraag!
Als ik dus van dat gratis WiFi gebruik wil maken in het buitenland moet ik dan 'Internet op je mobiel - buitenland' áánzetten?

Ik hoor het graag nog even want dit is mij niet helemaal duidelijk.
Marion


Nee dat kan uitgezet worden, Simyo heeft namelijk geen weet welke wifi netwerken je in het buitenland tegenkomt en wil dat ook niet weten. Je moet het alleen aanzetten als je van een plaatselijk mobiel netwerk gebruik wilt maken.
Badge +6
Ja, nu komen we bij mijn vraag!
Als ik dus van dat gratis WiFi gebruik wil maken in het buitenland moet ik dan 'Internet op je mobiel - buitenland' áánzetten?

Ik hoor het graag nog even want dit is mij niet helemaal duidelijk.
Marion


Hoi MarionBJ,

Het antwoord van Scotsman klopt helemaal, 'Internet op je mobiel - Buitenland' hoeft alleen aan te staan wanneer je via mobiel internet verbinding wil maken. Wil je verbinding maken via Wifi, dan kan dat ook als deze optie uit staat :)

@Scotsman, dankjewel! 🙂

Reageer