.

Beantwoord

Tarieven voor gebeld worden vanuit het buitenland

  • 26 February 2014
  • 2 reacties
  • 12399 Bekeken

Mogelijk een domme vraag, maar als ik van het buitenland (vast of mobiel) gebeld wordt op mijn mobiel in Nederland, gaat dat dan van mijn bundel?
En als ik zelf in het buitenland mobiele gesprekken ontvang, gaan die dan ook van mijn bundel? Wie weet op deze vragen het antwoord?
icon

Beste antwoord door Scotsman 26 February 2014, 21:59

Bekijk originele reactie

2 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Helemaal geen domme vragen. Als je in Nederland bent met je Nederlandse mobiel dan betaal je nooit voor inkomende gesprekken, waar de gesprekken ook vandaan mogen komen. Dat gaat dus niet van je belminuten af. Maar als je met je Nederlandse mobiel en Nederlandse sim in het buitenland bent, dan ligt het anders. Het tarief hangt af van het land waar je je bevindt. Bevind je je in zone 1 (meeste Europese landen) dan kost het 8 cent per minuut, in zone 2  (overige gebieden in Europa) € 1,27 per minuut en in zone 3 en 4 maar liefst € 2,54 per minuut. De zoneindeling vind je hier. Deze kosten worden apart berekend, en gaan dus niet van je belbundel af. 
Reputatie 2
Badge +6
Hoi Anita Dirix,

Welkom op het forum,

Scotsman legt het goed uit 🙂 Als je in Nederland bent en je wordt door iemand vanuit het buitenland gebeld, betaal je daar nooit extra voor. Je betaalt tot aan de grens. De andere kosten zijn voor de persoon die jou belt.

Als je in het buitenland bent en je wordt gebeld, zit het net even anders. Wat het verschil in de kosten maakt, is het land waarin je je begeeft. Ook dat geeft Scotsman goed aan. Je kunt hier kijken wat alle tarieven zijn voor het bellen in en naar het buitenland en het gebeld worden vanuit het buitenland.

Ben je binnenkort van plan om naar het buitenland te gaan?

Reageer