.

Beantwoord

Tarieven buitenland extreem hoog, Alternatief of Aanpassing Simyo (Bundel?)

  • 14 June 2014
  • 4 reacties
  • 613 Bekeken

Badge
Hallo allemaal, 

Op de pagina van de tarieven van Simyo staat onderaan een link naar een pagina van KPN, 
Hierop staat vermeld dat de tarieven per 1 juli aangepast worden. Worden de tarieven van Simyo dan ook aangepast? Dit om het volgende:

Wij gaan binnenkort op vakantie naar IJsland. Wanneer wij daar bijvoorbeeld een kaart kopen van Vodafone, dan koop je een prepaid kaart van 1000 ISK, (= 6,50 euro) en via een code zet je de helft van dit bedrag om naar MB's Je hebt dan voor 500ISK 300MB en het andere om te bellen. Wanneer je alleen gebruik maakt van de MB's moet je dus bij het opnieuw kopen van MB's weer 1000ISK investeren. (als ik het goed begrepen heb) info site Vodafpne

Kortom, voor 1000ISK = 6,50 euro heb je 300MB  Dit kost dus (6,50euro/300mb = ) 0,02167 euro = 2,2 euro cent!!

Nieuwe tarieven zijn uiteraard nog altijd VEEL duurder, maar gaat Simyo nog iets met tarieven doen?
Een internet bundel (buitenland) :  Voor een maand aan te zetten? 300MB voor 10,- ?

Iemand nog een tip? Ben benieuwd.
icon

Beste antwoord door Kim 16 June 2014, 16:00

Bekijk originele reactie

4 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Een lokale simkaart tegen roaming simkaart(simyo) vergelijken is natuurlijk oneerlijk, want bij roaming betaal je 2 mobiele netwerken ipv Ă©Ă©n.

Simyo richt zich op Nederland en heeft zelfs nog steeds geen databundels voor in het buitenland.
Badge +6
Hoi markjohan, welkom op het forum van Simyo! :)

De prijzen voor het gebruik van onze simkaart in Zone 1 gaan inderdaad omlaag, maar het blijft echter nog steeds prijzig om bijvoorbeeld gebruik te maken van mobiel internet in IJsland.

Zoals Groentjuh al aangaf bieden we geen bundels aan voor in het buitenland, maar wie weet dat dat in de toekomst nog zal komen 🙂 Tot die tijd zijn er gelukkig ook nog andere oplossingen te bedenken zoals het voorbeeld dat je zelf al gaf 😉
Nou, ik vind dat dus zwaar k.... van simyo. Ben verder best tevreden met Simyo maar in de grensstreek wonen en dan geen internep hebben tenzij zwaar betaald is niet fijn. Tijd voor uitbreiding van de mogelijkheden. ( vodafone blox of zo... internet dagbundels of weekbundels, dat is wat handig is)

GeertT
Reputatie 5
Badge +11
Hoi GeertT, welkom op het Simyo forum :)

Vooral als je in grensgebied woont kan een buitenland bundel voor internet inderdaad best handig zijn. Sommige merken bieden die ook aan, zoals je zelf aan aangeeft. Dan betaal je geen €0,25 per MB als je op een buitenlands netwerk zit.
Simyo richt zich heel erg op gebruiksgemak voor onze klanten. Daarom investeren we ook zoveel in Mijn Simyo en de Simyo app. Dit betekent echter wel dat we dat niet doen met buitenland bundels.

Wanneer je de optie Internet op je mobiel - Buitenland uit hebt staan, kun je sowieso geen kosten maken voor internetten tegen het buitenland tarief.

Heb ik dit zo duidelijk uitgelegd voor je?

Reageer