.

Beantwoord

Tarieven bellen naar het buitenland vanuit Nederland

  • 11 July 2013
  • 12 reacties
  • 1294 Bekeken

Wanneer ik van Nederland naar Belgie GSM bel , is dit wel hartstikke kostelijk, ik belde 3x naar mijn dochter +- 6 sec kreeg voicemail, dit koste me 3x1,27 Euro= 3,81Euro, waarom moet dit zoveel kosten???😕
groet Fred🆒
icon

Beste antwoord door Natascha 12 July 2013, 09:46

Bekijk originele reactie

12 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Voor zover ik weet kom je dat overal in de EU tegen: bellen naar een ander EU land is aanzienlijk duurder dan vanuit dat andere EU land met een nummer in je woonland of een ander EU land bellen. Het is hier in de UK niet anders.
Reputatie 7
Badge +9
hmmm klopt dat wel?

Als ik goed kijk op de tarievenpagina dan staat daar onder: "Tarieven voor bellen vanuit Nederland naar de verschillende zones" een ander bedrag dan er gerekend is.
Van Nederland naar België(Zone 1) zou 0,51 euro per minuut zijn.
Bellen vanuit Nederland naar het buitenland wordt per hele minuut verrekend en naar boven afgerond.

Dus zou het niet 3 x 0,51 euro moeten zijn, simyo?
Badge +6
Wanneer ik van Nederland naar Belgie GSM bel , is dit wel hartstikke kostelijk, ik belde 3x naar mijn dochter +- 6 sec kreeg voicemail, dit koste me 3x1,27 Euro= 3,81Euro, waarom moet dit zoveel kosten???😕
groet Fred🆒


Hoi Fredfransi,

Welkom op het forum!
De tarieven voor het bellen binnen de EU worden door de Europese Unie geregeld. De tarieven voor het bellen vanuit Nederland mag de provider zelf bepalen.

@ Scotsman bedankt voor het meedenken.
Badge +6
hmmm klopt dat wel?

Als ik goed kijk op de tarievenpagina dan staat daar onder: "Tarieven voor bellen vanuit Nederland naar de verschillende zones" een ander bedrag dan er gerekend is.
Van Nederland naar België(Zone 1) zou 0,51 euro per minuut zijn.
Bellen vanuit Nederland naar het buitenland wordt per hele minuut verrekend en naar boven afgerond.

Dus zou het niet 3 x 0,51 euro moeten zijn, simyo?


Hoi Groentjuh,

Fredfransi heeft een prepaid aansluiting bij ons. Voor hem gelden er andere tarieven die je hier vindt.
Ik ben daar inmiddels ook achtergekomen.... Ik vind die berichtjes die je in het buitenland ontvangt over de tarieven (23 ct per minuut binnen de EU) dan ook erg misleidend!!! Het heeft mijn man onwetend al zijn beltegoed gekost....
Reputatie 5
Badge +11
Hoi Wilmke ,

Ik zie dat je ook hier een vraag hierover hebt gesteld.
Dries heeft hem daar beantwoord.
Het is gewoon een naaistreek van Simyo.

Een SMS versturen naar Stockholm vanuit Antwerpen kost 7 cent, omdat je dan aan het roamen bent en Simyo verplicht is om de EU roamingwetten na te leven. Verstuur je diezelfde SMS naar Stockholm vanuit Nederland en dan kost het ineens 51 cent, omdat Simyo dan vrij is om een willekeurig bedrag te verzinnen. Ik heb heel wat vrienden in heel Europa en heb besloten om Simyo te verlaten wegens deze belachelijke handelswijze. Ik ga waarschijnlijk naar Tele2... daar vragen ze slechts 10 cent... nog steeds meer dan de 7 cent bij het roamen, maar goed, geen 51 cent.

Verder een tip: Ik ga een telefoon kopen die twee SIM-kaarten aan kan. Daar ga ik een Nederlandse en een Zweedse SIM-kaart instoppen, en zo geniet ik altijd van de lagere roaming tarieven, waar dan ook in de EU ik ook ben. 😃
Reputatie 7
Badge +9
De maximale roamingtarieven die de EU toestaat gelden zowel voor Nederland als Zweden. Ik heb het niet nagekeken maar ik verwacht daarom dat het niet veel zal uitmaken qua prijs of je nu met een Nederlandse of een Zweedse simkaart in een ander EU land aan het roamen bent. Providers zullen altijd EU roamingtarieven berekenen die dicht tegen het door de EU toegestane maximum liggen. Ik vraag me af of het sturen van een SMS vanuit Antwerpen naar Zweden met een Zweedse sim goedkoper zou zijn geweest.

Voor mij zou een iPhone met twee simkaartslots ook een uitkomst zijn, want dan hoef ik mijn UK sim niet alsmaar te verwisselen voor de Simyo sim elke keer als ik in Nederland ben. Maar een dual-sim iPhone schijnt voor Apple geen hoge prioriteit te zijn...:(

Verder is het bekend dat Simyo zich hoofdzakelijk richt op de binnenlandse particuliere markt, dus verlaging van de tarieven voor het bellen naar het buitenland zit er volgens mij voorlopig niet in.
De maximale roamingtarieven die de EU toestaat gelden zowel voor Nederland als Zweden. Ik heb het niet nagekeken maar ik verwacht daarom dat het niet veel zal uitmaken qua prijs of je nu met een Nederlandse of een Zweedse simkaart in een ander EU land aan het roamen bent.


Als ik vanuit Amsterdam een SMS naar Belgie verstuur met mijn Zweedse SIM-kaart, dan ben ik aan het roamen, en betaal ik slechts 6 eurocent. Met mijn Simyo SIM-kaart kost dezelfde SMS vanuit Amsterdam naar Belgie 51 cent.

Verder is het bekend dat Simyo zich hoofdzakelijk richt op de binnenlandse particuliere markt, dus verlaging van de tarieven voor het bellen naar het buitenland zit er volgens mij voorlopig niet in.


Probleem voor mij is echter dat de tarieven totaal buiten proportie zijn. EUR 1,27 per minuut om te bellen naar Belgie of Duitsland bijvoorbeeld. Ook mensen in de binnenlandse markt willen wel eens over de grens bellen, en daarom verlaat ik Simyo.
Reputatie 7
Badge +9
Het klopt dat de prepaid tarieven voor bellen en sms'sen naar het buitenland vrij hoog zijn, met een sim-only abonnement zijn ze een stuk lager. Maar niet zo laag als de EU roaming tarieven, vandaar dat mensen die in de grensstreken wonen er goed aan doen om even over te schakelen op een Belgisch of Duits netwerk als dat kan als je een nummer in een ander EU land wilt bellen.
Badge +6
Het is gewoon een naaistreek van Simyo.

Een SMS versturen naar Stockholm vanuit Antwerpen kost 7 cent, omdat je dan aan het roamen bent en Simyo verplicht is om de EU roamingwetten na te leven. Verstuur je diezelfde SMS naar Stockholm vanuit Nederland en dan kost het ineens 51 cent, omdat Simyo dan vrij is om een willekeurig bedrag te verzinnen. Ik heb heel wat vrienden in heel Europa en heb besloten om Simyo te verlaten wegens deze belachelijke handelswijze. Ik ga waarschijnlijk naar Tele2... daar vragen ze slechts 10 cent... nog steeds meer dan de 7 cent bij het roamen, maar goed, geen 51 cent.

Verder een tip: Ik ga een telefoon kopen die twee SIM-kaarten aan kan. Daar ga ik een Nederlandse en een Zweedse SIM-kaart instoppen, en zo geniet ik altijd van de lagere roaming tarieven, waar dan ook in de EU ik ook ben. :-D


Hoi sjohuvud, welkom op het forum van Simyo!

Ik heb eigenlijk niets toe te voegen aan de antwoorden van Scotsman (dankjewel daarvoor, Scotsman! :)).

Vanuit Nederland mogen we zelf de tarieven bepalen, binnen de EU zijn de tarieven wettelijk bepaald, hierdoor kan je inderdaad bepaalde oplossingen bedenken waardoor je voordeliger uit bent :)

Ik vind het jammer als dit een reden voor je is om Simyo te verlaten, maar er zijn inderdaad geen plannen bekend dat we binnenkort deze tarieven gaan wijzigen. De tarieven bij Sim Only voor het buitenland zijn overigens inderdaad voordeliger zoals Scotsman al aangaf.
Badge +6
Hoi sjohuvud,

In tegenstelling tot wat ik eerder deze week aangaf, hebben we zojuist een mail met goed nieuws ontvangen!

Vanaf 15-10 bel en sms je vanuit Nederland naar Zone 1 tegen dezelfde tarieven als vanuit Zone 1 naar Zone 1, omdat we begrijpen dat het wat vreemd is dat bellen vanuit Frankrijk naar Spanje goedkoper is, dan bellen vanuit Nederland naar Spanje 🙂

Reageer