.

Beantwoord

Tarieven bellen naar buitenlands nummer

  • 11 September 2013
  • 3 reacties
  • 6818 Bekeken

Ik dacht dat ik het systeem snapte maar tot mijn spijt niet zoals ik net zag in mijn zover gemaakte kosten deze maand. Het betreft bellen naar en gebeld worden door een buitenlandsnummer. Ik heb een duits nummer gebeld en verkeerde in de veronderstelling dat ik vanuit mijn bundel belde en de ontvanger 8 cent per min moest betalen. Helaas niet het geval.

Ik zal er geen bashberichtje van maken want daar schiet niemand iets mee op 😉 Maar ik wil wel graag verifieren of ik het nu wel goed snap.

---------------------------------------------
Vraag 1:
Klopt het dat het niet uitmaakt of je gebeld wordt door een nederlands nummer of buitenlands nummer als je in het buitenland bent? In alle gevallen zul je dan betalen:

Tarieven voor gebeld worden in de verschillende zones
 
Alle tarieven per minuut    Zone 1  Zone 2  Zone 3  Zone 4  
Gebeld worden                   € 0,08  € 1,27  € 2,54  € 2,54

Vraag 2:
Bellen vanuit Nederland naar iemand met een nederlands nummer in het buitenland = bellen vanuit je bundel? Dit was zo bij mijn vorige provider, is dat bij Simyo ook zo? 

Vraag 3: 
Bellen vanuit Nederland naar iemand met een buitenlands nummer = voor zone 1 per minuut 51 cent? Hierdoor is er dus een verschil tussen gebeld worden en zelf bellen. Gebeld worden is dan altijd hetzelfde (buitenlands/nederlands nummer) maar bellen is dus gedifferentieerd naar twee situaties (bellen naar een nederlands nummer en bellen naar een buitenlands nummer).

Vraag 4: 
Bellen vanuit het buitenland met een nederlands nummer naar iemand met een buitenlands (duits) nummer = ???
---------------------------------------------

Als e.e.a. is zoals ik nu veronderstel dan ben ik op het verkeerde been gezet door de algemene nieuwsgeving rondom het verlagen van de E.U. tarieven (of ik heb niet goed genoeg gelezen, zo eerlijk moet ik dan ook zijn). Desondanks hoop ik dat alles snel (in ieder geval binnen de E.U.) gelijk getrokken gaat worden. Zie ook: 

http://www.nu.nl/internet/3572543/kroes-licht-telecomplan-donderdag-toe.html

Dit staat overigens los van Simyo als provider hoor. Ik ben dik tevreden zover met mijn overstap.
icon

Beste antwoord door Natascha 12 September 2013, 11:53

Bekijk originele reactie

3 reacties

Badge +6
Ik dacht dat ik het systeem snapte maar tot mijn spijt niet zoals ik net zag in mijn zover gemaakte kosten deze maand. Het betreft bellen naar en gebeld worden door een buitenlandsnummer. Ik heb een duits nummer gebeld en verkeerde in de veronderstelling dat ik vanuit mijn bundel belde en de ontvanger 8 cent per min moest betalen. Helaas niet het geval.

Ik zal er geen bashberichtje van maken want daar schiet niemand iets mee op 😉 Maar ik wil wel graag verifieren of ik het nu wel goed snap.

---------------------------------------------
Vraag 1:
Klopt het dat het niet uitmaakt of je gebeld wordt door een nederlands nummer of buitenlands nummer als je in het buitenland bent? In alle gevallen zul je dan betalen:

Tarieven voor gebeld worden in de verschillende zones
 
Alle tarieven per minuut    Zone 1  Zone 2  Zone 3  Zone 4  
Gebeld worden                   € 0,08  € 1,27  € 2,54  € 2,54

Vraag 2:
Bellen vanuit Nederland naar iemand met een nederlands nummer in het buitenland = bellen vanuit je bundel? Dit was zo bij mijn vorige provider, is dat bij Simyo ook zo? 

Vraag 3: 
Bellen vanuit Nederland naar iemand met een buitenlands nummer = voor zone 1 per minuut 51 cent? Hierdoor is er dus een verschil tussen gebeld worden en zelf bellen. Gebeld worden is dan altijd hetzelfde (buitenlands/nederlands nummer) maar bellen is dus gedifferentieerd naar twee situaties (bellen naar een nederlands nummer en bellen naar een buitenlands nummer).

Vraag 4: 
Bellen vanuit het buitenland met een nederlands nummer naar iemand met een buitenlands (duits) nummer = ???
---------------------------------------------

Als e.e.a. is zoals ik nu veronderstel dan ben ik op het verkeerde been gezet door de algemene nieuwsgeving rondom het verlagen van de E.U. tarieven (of ik heb niet goed genoeg gelezen, zo eerlijk moet ik dan ook zijn). Desondanks hoop ik dat alles snel (in ieder geval binnen de E.U.) gelijk getrokken gaat worden. Zie ook: 

http://www.nu.nl/internet/3572543/kroes-licht-telecomplan-donderdag-toe.html

Dit staat overigens los van Simyo als provider hoor. Ik ben dik tevreden zover met mijn overstap.


Hoi --Craig---,

Welkom op het forum!

Wanneer je in het buitenland bent dan maakt maakt het niet uit of je door iemand uit Nederland wordt gebeld of door iemand uit het land zelf er worden kosten in rekening gebracht voor het ontvangen van gesprekken.

Wanneer je vanuit Nederland naar een Nederlands mobiele telefoonnummer belt die in het buitenland is dan valt dit binnen je bundel.
Degene die je belt die betaalt voor het ontvangen van het gesprek.

Wanneer je iemand wilt bellen vanuit Nederland die in België op vakantie is of daar woont dan betaal je daar €0,51 per minuut voor.
De tarieven voor het bellen vanuit Nederland naar het buitenland worden door de provider zelf bepaald en de tarieven voor binnen de EU worden bepaald door mevrouw Kroes.

Wanneer je in Duitsland bent en wilt een Duits mobiele nummer bellen dan valt dit onder de tarieven van de EU en betaal je €0,29 per minuut.

De tarieven binnen de EU zijn op 1 juli van dit jaar verlaagd echter wanneer je vanuit Nederland naar het buitenland bent dan gelden deze tarieven niet. Hopelijk is het zo allemaal iets duidelijker 🙂. Jij bent blij als klant en dat maakt ons ook blij.
Dus bellen vanuit het buitenland is soms goedkoper dan bellen vanuit Nederland. Dat is de omgekeerde wereld in mijn ogen!

Bedankt voor het snelle antwoord.
Badge +8
Dus bellen vanuit het buitenland is soms goedkoper dan bellen vanuit Nederland. Dat is de omgekeerde wereld in mijn ogen!

Bedankt voor het snelle antwoord.


Ja klopt,

Dat is inderdaad soms het geval. Van zone 1 naar zone 1 is goedkoper dan van NL naar zone 1. Dit komt door wat er per wet is vastgelegd en wat niet. Jaja, cijfertjes en bedragen, het is niet altijd logisch. :s
Kijk dus maar goed naar de tarievenlijst hier.

Groetjes, Charlene

Reageer