.

Beantwoord

Studeren in Griekenland. Wat moet ik weten?

  • 15 April 2019
  • 2 reacties
  • 254 Bekeken

Badge +1
Hallo!

Ik vertrek over 2 weken naar Griekenland om daar voor 6 maanden te studeren. Ik heb op een ander topic al gelezen dat dit geen probleem moet zijn voor mijn bundelkosten (ik blijf namelijk gewoon woonachtig/ingeschreven in Nederland). Ik verblijf in Griekenland vlakbij de Turkse grens (+- 1 km). In Griekenland geldt mijn bundel, maar in Turkije niet aangezien dit niet zone 1 is. Wat als mijn telefoon verbinding maakt met een Turkse zendmast, terwijl ik me wel in Griekenland bevind? Kan ik dit voorkomen? Of kan ik hier dan voor gewaarschuwd worden?

Ik hoor het graag.
Vriendelijke groeten,

Inge van den Meiracker
icon

Beste antwoord door Ray 15 April 2019, 19:12

Bekijk originele reactie

2 reacties

Hoi

Handmatig een Grieks netwerk zoeken en deze selecteren. Je telefoon kan dan ook niet per ongeluk verbinden met een ander netwerk.

Het zoekproces kan wel even duren.

Of kan ik hier dan voor gewaarschuwd worden?


Je krijgt in ieder geval sms als je verbonden bent in een ander land met daarin ook de kosten. Dat is dus ook een signaal dan je niet met een Griekse mast verbonden bent.
Reputatie 7
Badge +10
Hi Inge,

Welkom op 't Simyo Forum!

Goed dat je even aan de bel trekt! En wat leuk dat je naar Griekenland toe gaat 😁 Zoals Ray aangeeft, krijg je altijd een sms als je verbinding maakt met een ander land. Maar het slimst is om handmatig te verbinden met een Grieks netwerk, en uit te schakelen dat je toestel automatisch netwerken zoekt. Zo hou je dat zelf goed in de hand!

Heb je nog andere vragen?

@ Ray, dankjewel voor je antwoord!

Groetjes,
Jihane

Reageer