Skip to main content
Ik heb het gebruik van internet uitstaan in het buitenland.

Ik bevind me op dit moment in de USA.

Maar bij mijn verbinding sterkte boven in mijn telefoon staat een R.

Hoe zit dit?

Ik gebruik wifi en verder geen internet op die mobiel.

Wat houdt die R in?

En ik betaal hier geen geld voor toch?

Want anders zou het onzin zijn dat ik internet in het buitenland heb uitgezet maar er alsnog voor betalen moet.
Ik denk dat de R voor roaming staat. Ik neem aan dat je wel wilt kunnen bellen in de USA? Dan heb je verbinding nodig met een plaatselijk netwerk, oftewel je bent aan het roamen. Maar voor die telefoontjes betaal je wel: de USA is zone 3, dus dat is € 2,54 per minuut voor bellen met NL. Een telefoontje beantwoorden kost ook € 2,54 per minuut.



Als je internet in het buitenland hebt uitstaan op Mijn Simyo dan krijg je inderdaad niet met internetkosten te maken.
Nee ik ga ook niet bellen of smsen met mijn telefoon.

Ik heb een ameriaaknse telefoon met onbeperkt internet en bellen dus heb me eigen telefoon verder niet nodig.

Maar wil zeker weten dat als ik hem aan heb staan en hem niet gebruik voor bellen en smsen ik geen kosten achteraf krijg.
Als je het toestel aan hebt staan maar er niet mee belt dan heb je ook geen kosten voor bellen of sms'sen. Maar als iemand je belt in de USA en je neemt op dan krijg je wel met kosten te maken zoals eerder aangegeven.
Ik denk dat de R voor roaming staat. Ik neem aan dat je wel wilt kunnen bellen in de USA? Dan heb je verbinding nodig met een plaatselijk netwerk, oftewel je bent aan het roamen.

De "R" staat inderdaad voor roaming.

Je gebruikt een Amerikaanse telefoon met jouw Simyo simkaart, je bent "te gast" op een Amerikaanse netwerk, zoals Scotsman al schrijft "roamen".

Om van de Simyo diensten blijvend gebruik te kunnen maken in het buitenland moet er de "R" staan.

Wanneer je een Amerikaanse simkaart zou gebruiken stond er geen "R".

En voor bellen in het buitenland betaal je buiten de bundel kosten.

Lees dit.



Groet,

Friesian



Zijn we (Scotsman en ik) duidelijk? 🙂
Ja ik wou het gewoon zeker weten.

Bedankt voor de snelle reacties!
Hoi Amengan, welkom op het Simyo forum :)



Wat fijn dat je al kennis hebt gemaakt met wat andere gebruikers.

Als enige aanvulling heb ik dat je wel de optie 'bellen in en naar het buitenland' aan het staan op Mijn Simyo. Zolang je niet opneemt als je gebeld wordt, of zelf belt, maakt je natuurlijk geen kosten.





Scotsman en Friesian; dank jullie voor de assistentie!

Reageer