.

Beantwoord

smsjes ontvangen in buitenland

  • 14 August 2014
  • 6 reacties
  • 759 Bekeken

Hey Simyo,

Ik vertrek volgende week naar Canada, waar ik een halfjaar zal studeren. Voor mijn bankzaken ontvang ik echter tancodes op mijn mobiel, die hier in NL direct aankomen. Zal deze service hetzelfde blijven als ik in het buitenland zit, of zal ik mijn tancodes minder snel - of zelfs helemaal niet meer- ontvangen?

Bij voorbaat dank!
icon

Beste antwoord door Scotsman 14 August 2014, 15:21

Bekijk originele reactie

6 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Mijn ervaring met de TAN sms'jes van ING hier in de UK is als volgt: of ze komen binnen enkele seconden aan, of nooit. Om redenen die ook voor de ING altijd duister zijn gebleven is er een tijd geweest dat die sms'jes nooit aankwamen, en ik dus van de automatische terugbelfunctie door de ING computer gebruik moest maken. Dat laatste werkte altijd hoewel je niet te snel moet opnemen als je gebeld wordt. Maar de laatste tijd komen de TAN codes prima aan via sms, dus hopelijk geldt dat ook voor Canada.

Je kunt ook overwegen om de ING app te installeren, dan zijn TAN codes niet nodig als je een transactie wilt verrichten.
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Bdizzle,

Van wie beter dan een ervaringsdeskundige kun je antwoord krijgen op je vraag 😃? Ben je met het antwoord van Scotsman gerustgesteld?

@Scotsman: Bedankt 😃
Op zich wel, alleen maak ik me nog wel een beetje zorgen omdat het toch een groot verschil is.
Daarnaast gaf ING aan dat het van de provider afhangt of het wel of niet doorkomt, niet aan henzelf, dus als iemand van SIMYO uitleg zou kunnen geven zou ik dat waarderen
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Bdizzle,

De reden dat ik vraag of je met het antwoord van Scotsman bent geholpen, is omdat Scotsman een gewaardeerd forumlid is, die vaak meer productkennis heeft dan de gemiddelde medewerker van Simyo. Hij geeft hier zelfs zo goed antwoord op je vraag, dat ik (iemand van Simyo) er eigenlijk niets meer aan toe te voegen heb 🙂

Mocht het zo zijn dat je problemen ervaart in Canada, hoor ik het graag van je. Maar er is geen reden te bedenken waarom je de ING tancodes niet zou ontvangen.
Reputatie 7
Badge +9
Bdizzle, niemand kan een 100% garantie geven dat een sms aankomt. Maar de kans dat de sms'jes van de ING jou in Canada zullen bereiken is wel groot. Mocht je toch nog twijfels houden, ondanks het feit dat je altijd de ING computer jouw nummer kan laten bellen (is niet gratis als je in Canada aan het roamen bent maar het gesprekje zal nooit erg lang zijn) dan raad ik je aan de ING app te installeren. Die heeft mij nog nooit in de steek gelaten en bovendien ben je dan van dat TAN gedoe af. De verbinding loopt via het mobiele internet (of wifi als dat er is) dus het gebruik ervan kost je geen dure belminuten in Canada.
Badge +8
Hoi Bdizzle,

Wat wij er als provider over kunnen zeggen is dat een sms naar het buitenland, van het ene netwerk naar het andere moet. Uit ervaring weten we dat daar geen garantie over te geven valt. Over het algemeen gaat het gewoon goed, maar als het niet goed gaat is het heel lastig de oorzaak en de oplossing te achterhalen.
Zo'n geautomatiseerd TANcode bericht zit volgens mij ook anders in elkaar dan een gewone sms, want daar horen we veel vaker van dat ze niet aankomen. Je twijfelgevoel kan ik dus helaas niet wegnemen.
Ik zou dus voor de zekerheid ook voor de app gaan. Dan weet je zeker dat je je bankzaken gewoon kunt regelen daar 🙂

Is dat voor jou een optie om die app te gebruiken?

Groetjes,
Charlene

Reageer