Skip to main content
Hallo Simyo,



Ik heb een paar vragen over de buitenland tarieven



1. Ik heb de afgelopen week gesmst naar vrienden in het buitenland en keek laatst eens in mijn oude fracturen,

daar stond in maart een 'SMS naar buitenland' gerekent, met daarachter het aantal 1 en dar voor 25 cent, die direct BUITEN mijn bundel viel..

nu heb ik al meerdere Smsjes verstuurd en dacht dat dat gewoon voor het tarief van een normale SMS zou gaan, afgaand op dit bericht op jullie site:



http://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/kan-ik-smsjes-sturen-naar-het-buitenland-22400927



hier staat uitdrukkelijk dat het via het normale SMS tarief gaat en ik zou verwachten dat het dan ook in mijn bundel valt,

maar: valt SMSen naar het buitenland standaard buiten mijn bundel? (Sim Only 100 bel/sms + 500mb)

gaat dit dat volgens het normale SMS tarief van 5 cent? of toch de 25 cent die op mijn fractuur staat?



2. en hoe werkt dit als ik vanuit het buitenland (ik ga zelf op vakantie) toch naar die anderen in het buitenland zou SMSen?

bijv. van frankrijk naar corsica (ook frankrijk) gaat dat dan volgens de 8 cent die bij de tarieven stond of ga ik na veel SMSen toch op onverwachte kosten die direct buiten mijn bundel zijn komen te staan?



3. En hoe zit het met SMSen vanuit frankrijk naar nederland? Ik ga met een vriendin mee zonder mn ouders dus die wil ik graag kunnen bereiken, is dit ook duurder? buiten mijn bundel? of welk tarief kan ik verwachten?



Bedankt alvast,

Evi Ritmeester

(dochter van Annet Schottert, hierop staat de SIM-kaart)
Ik ga ervan uit dat je sms'jes wilt sturen naar vrienden die een Nederlands 06 nummer hebben, en dat je sim-only hebt



In dat geval is het jouw locatie die bepaalt hoeveel dit kost. Het maakt voor de kosten niet uit of de geadresseerde zich in NL bevindt of daarbuiten.



Ben je in NL, dan gaat dat sms'je gewoon van je bundel af, of als je die bundel op is, dan kost het € 0,31 (het normale buiten-bundel tarief).



Ben je in het buitenland (Zone 1) dan kost het verzenden van een sms'je naar iemand met een nummer geregistreerd in een ander Zone 1 land (inklusief NL) € 0,08. Het maakt voor de kosten niet uit of de geadresseerde zich in hetzelfde land bevindt, of in een ander Zone 1 land zoals NL. Deze sms'jes verzonden vanuit het buitenland komen nooit uit je bundel.



Voor sms'jes vanuit Frankrijk (is een land in Zone 1) naar iemand met een Nederlands 06 nummer die zich ook in Frankrijk bevindt is het tarief dus ook € 0,08. 



Voor de volledigheid: het sturen van een sms vanuit NL naar een buitenlands nummer wordt altijd volgens het buiten-bundel tarief afgerekend, namelijk € 0,25 per sms (alle zones).
Dus als ik het goed begrijp, vallen sms'jes naar buitenland nooit binnen je bundel ook al heb je nog voldoende tegoed(sim only abo) vriend zit in Slovenië, dus duidelijk is erg fijn
Sms'jes naar een buitenlands nummer vallen nooit binnen je bundel, maar naar een Nederlands 06 nummer wel. Dus als je vriend een Nederlandse mobiel heeft dan gaan belminuten en sms'jes gewoon van je tegoed af. Ook al zit hij in het buitenland.
Dat is geweldig nieuws, bedankt!
Hoi EviR_ en JanetA,



Ja, zoals Scotsman al aangeeft, als jij in NL naar een Nederlands 06nummer smst of belt, gaat dat gewoon van je bundel.

Jij kunt immers niet weten dat iemand zich op dat moment misschien aan de andere kant van de wereld bevindt. Dan zou je onverwacht hoge kosten hebben en dat is natuurlijk niet de bedoeling. Daarom werkt het zo dat degene die met zijn Nederlandse nummer in het buitenland is de kosten vanaf de grens betaalt. Die betaalt dus wel voor een ontvangen gesprek of sms.

Hoeveel dat ligt aan de zone. De tarieven vind je hier.



De uitleg van Scotsman is volgens mij heel duidelijk. Dankjewel Scotsman 🙂 Kon je daar iets mee EviR_?



Groetjes,

Charlene
O ja, EviR_,



Ik heb ook even naar dat smsje naar het Buitenland op je factuur van Maart gekeken. Ik zie dat dit een smsje naar een Duits nummer is. Vandaar dat dat buiten je bundel is gerekend. Mocht je dat berichtje niet zelf hebben verstuurd, dan kan dit een activatiesms voor een app geweest zijn.



Groetjes,

Charlene

Reageer