.

Beantwoord

Smsen in het buitenland

  • 17 June 2012
  • 20 reacties
  • 2568 Bekeken

Badge
Hallo,

Morgen ga ik naar Praag en ik vroeg me af of er iets is van een bundel waarmee smsen voordeliger wordt. Je kan wel bellen in en naar het buitenland aan zetten. Maar wat houdt dit in? En geldt dit ook voor smsen? 

Groetjessss
icon

Beste antwoord door Groentjuh 17 June 2012, 23:00

Bekijk originele reactie

20 reacties

Reputatie 7
Badge +9
"bellen in en naar het buitenland aan" doet letterlijk wat het zegt. Als het uit staat kun je niet bellen in het buitenland, als het aan staat wel.
Helaas valt bellen/smsen in het buitenland buiten de bundel. Controleer dus de tarieven nog even...
Simyo heeft geen bundels voor in het buitenland. Zodra Simyo dat gaat aanbieden lees je dat vast terug op deze site!

Internetten via 3G in het buitenland is helaas niet mogelijk!
Badge
voor bellen in nederland heeft simyo lage tarief maar voor zelfs alleen sms sturen naar buitenland maakt niet uit welke land of zone moet je 50 cent betalen per sms te dure tarief vergelijk met alle andere providers niet begrijpelijk! ik hoop dat ze snel hun sms tarieven normaal tarief willen aanpassen...!
Badge
voor bellen in nederland heeft simyo lage tarief maar voor zelfs alleen sms sturen naar buitenland maakt niet uit welke land of zone moet je 50 cent betalen per sms te dure tarief vergelijk met alle andere providers niet begrijpelijk! ik hoop dat ze snel hun sms tarieven normaal tarief willen aanpassen...! 
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Klant Simyo,

Simyo is een provider die zicht richt op het bellen naar vaste en mobiele nummers binnen Nederland. Simyo richt zich niet op het voordelig bellen of sms-en naar het buitenland. Overigens worden de tarieven naar beneden aangepast. Deze wijzigingen zijn vastgesteld door de Europese Commissie.

Groetjes,

Alex
wat kost nu een sms versturen bij Simyo vanuit buitenland(Spanje zone 1)? En bellen vannuit Spanje naar Nederland per minuut? Dat is toch internationaal vastgesteld en kost dan toch per sms 0,11 cent en per belminuut 0,35 cent?
Reputatie 2
Badge +4
Beste Maudiplagge,

Welkom op het Simyo forum!
Een overzicht van de tarieven voor bellen in/naar het buitenland vind je hier: http://www.simyo.nl/sim-only/tarieven/buitenland.

Groetjes,

Manisha
Badge
ik heb momenteel precies hetzelfde probleem, ben momenteel in italie en kan niet sms en. Vorig jaar precies hetzelfde. SMS centrale staat goed maar het wl niet werken. Ik kan wel bellen en gebeld worden
Badge
Nou daar zijn we weer, momenteel zitten we in italie en kan ik weer geen SMS ontvangen en versturen. De vorige keer gebeurde dit ook al toen we in het buiten land waren ( zweden ) echter toen was mijn schoonmoeder ook aanwezig en die kon wel SMSen en heeft hetzelfde simyou abbonnement. Na het lezen van het forum, afgelopen vrijdag toch maar eens de klantenservice van simyo gebeld. Lang in de wacht gestaan ( 30 minuten ) maar daarna geholpen door een medewerker die vertelde 2 weken in dienst te zijn. Ik zal zijn naam hier niet noemen aangezien ik dat niet netjes vind. Echter de reactie gegeven door deze medewerker is ronduit belachelijk. In plaats van te kijken wat het probleem kan zijn wordt mij gemeld dat het netwerk wel overblast zal zijn of dat er misschien een GSM mast stuk is... Na diverse pogingen om deze persoon te overtuigen dat er meerdere mensen op het forum het zelfde probleem hebben, krijg ik simpel de melding dat simyo niet kan garanderen dat SMSen in het buitenland werkt !!! Volgens hem was het geen bekend probleem.
Ik heb vroeger een prepaid abbonement gehad van simyo en daarmee heb ik nooit problemen gehad in het buitenland. Nu heb ik een abbonement en zijn de problemen begonnen..
Het nummer van de berichten centrale staat goed en verdere instellingen werken niet. Ik ben in het bezit van een iphone 3G... Ik verwacht dat in ieder geval een medewerker van simyo hier reageert en in ieder geval probeert tot een oplossing te komen.... Oplossen op het moment dat we in nederland zijn heeft geen nut want dan werkt het uiteraard...Het probleem is momenteel zodra we de grens overkomen ( geprobeerd nu in zweden, duitsland, zwitserland, Italie )
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Natalie,

Van wat voor toestel maak je gebruik en welk telefoonnummer staat er ingesteld bij de sms centrale?

Groetjes,

Alex
Badge
ik heb daar ook al een topic over aangemaakt, helaas reageert alex daar niet op... Ik ben toch benieuwd wat nu het probleem is... Zoals de medewerker van simyo meld, Simyo kan ook niet garanderen dat het werk in het buitenland.... Ik ben momenteel in het buitenland dus zou graag zien dan er iemand naar kijkt 
Badge
ik maak gebruik van een iphone 3G en het nummer dat is ingesteld is +31653131313. Blijkbaar is dit een probleem van meerdere mensen
Ik ben momenteel in het buitenland, helaas werd ik door jullie klanten service geinformeerd dat er wel een probleem met een GSM mast zal zijn. Beetje jammer ik heb dit probleem nu al voor het 2e jaar en ben blijkbaar niet de enige.
Badge
Ps voordat ik dezelfde vraag krijg... via onderstaande de centrale ingevoerd en na een check krijg ik ook het juiste nummer te zien...

In de Dialer toets je het volgende:
Vervang in de opdracht hieronder het woord SMSCNR door het bijbehorende providernummer volgens het rijtje hierboven.
Toets in de Dialer het telefoonnummer **5005*7672*SMSCNR#
Druk op Call
Nu verschijnt in het scherm “Setting succeeded”. Het SMSC-nummer is nu actief.
Wil je controleren wat je huidige SMSC-instellingen zijn, toets dan *#5005*7672#.
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Natalie,

Wat voor melding krijg je precies als je een sms probeert te verzenden? Ook zou ik graag willen weten op welk netwerk je staat aangemeld op het moment dat je de sms probeert te versturen.

Groetjes,

Alex
Ben net terug uit Italie en kon geen sms versturen, wel ontvangen. Mijn man heeft ook Simyo en bij hem ging het wel!! Ook in de landen waar we doorheen reden lukte het niet, heel irritant. Overweeg weg te gaan bij Simyo.
Badge
Hoi Alex, zoals je kunt zien aan de meerdere reacties heeft het niets met de netwerkprovider te maken, ik heb inmiddels WIND en TIM beide op het toestel gehad en beide providers werken niet, maar nogmaals het gaat hier niet alleen om italie.... Heb dit probleem gehad in zweden, duitsland, denemarken en zwitserland. 
Krijg gewoon een foutmelding dat de SMS niet verstuurt kan worden... Ik snap dat jullie meer duidelijkheid willen krijgen, maar met de prepaid heb ik nooit problemen gehad en nu met het abonnenement wel. Terwijl mijn schoonmoeder met hetzelfde abonnement dit probleem niet heeft... Ik ga ervan uit dat jullie het zelf ook niet meer weten en zie dan ook genoodzaakt om bij simyo weg te gaan als jullie geen duidelijke verklaring geven..... Ik ben niet de ENIGE !!! dat wijst dit forum wel uit..... Volgende week zit ik weer in NL en dan kunnen jullie weer niets doen omdat ik dat dan in NL zit en het dan wel werkt !!!
Reputatie 5
Badge +10
Ben net terug uit Italie en kon geen sms versturen, wel ontvangen. Mijn man heeft ook Simyo en bij hem ging het wel!! Ook in de landen waar we doorheen reden lukte het niet, heel irritant. Overweeg weg te gaan bij Simyo.

Welkom op het forum Tilly,

Volgens onze gegevens staat je aansluiting goed aangemeld in ons systeem. Er zou netwerktechnisch geen belemmering moeten zijn om een sms te versturen. Daarom ben ik benieuwd naar de melding die je krijgt op het moment dat je een bericht probeert te verzenden. Ook zou ik je willen vragen het nummer van de berichtencentrale te controleren. Welk nummer staat er op je toestel ingesteld?

Hoi Alex, zoals je kunt zien aan de meerdere reacties heeft het niets met de netwerkprovider te maken, ik heb inmiddels WIND en TIM beide op het toestel gehad en beide providers werken niet, maar nogmaals het gaat hier niet alleen om italie.... Heb dit probleem gehad in zweden, duitsland, denemarken en zwitserland. 
Krijg gewoon een foutmelding dat de SMS niet verstuurt kan worden... Ik snap dat jullie meer duidelijkheid willen krijgen, maar met de prepaid heb ik nooit problemen gehad en nu met het abonnenement wel. Terwijl mijn schoonmoeder met hetzelfde abonnement dit probleem niet heeft... Ik ga ervan uit dat jullie het zelf ook niet meer weten en zie dan ook genoodzaakt om bij simyo weg te gaan als jullie geen duidelijke verklaring geven..... Ik ben niet de ENIGE !!! dat wijst dit forum wel uit..... Volgende week zit ik weer in NL en dan kunnen jullie weer niets doen omdat ik dat dan in NL zit en het dan wel werkt !!!


Hoi Natalie,

De oorzaak van het niet kunnen verzenden van een sms vanuit het buitenland is niet altijd hetzelfde. Bij de ene aansluiting is het toestel gerelateerd en bij een andere aansluiting kan het bij ons in het systeem niet goed ingesteld staan. Ook is het nog mogelijk dat het probleem plaatselijk is. Het is bijvoorbeeld mogelijk dat je met een specifiek buitenlands netwerk geen sms kan verzenden. Daarom is het altijd belangrijk om de aansluitingen individueel te controleren. Jouw aansluiting heb ik door de technische dienst laten controleren. Het blijkt dat je aansluiting niet correct in ons systeem staat. Dit hebben we voor je aangepast. Daarom wil ik je vragen om het toestel rond 17:30 uit/aan te zetten en het later vanavond opnieuw te proberen. Kan je vervolgens aangeven of het inmiddels werkt?

Groetjes,

Alex
Badge
Hoi alex

Sorry ik kon niet eerder reageren omdat de wireless op de camping de laatste dagen niet werkte.
Ik wilde wel even melden dat ik nu eindelijk weer kan sms en.
Ik ben blij dat er toch iemand eens naar gekeken heeft, echter er blijft bij mij een raar gevoel hoe ik behandeld ben door de telefonische helpdesk in het buitenland.
Ik vind het ronduit amateuristisch zeker omdat ik deze persoon al de melding gaf dat er waarschijnlijk iets niet goed stond aangezien de andere persoon wel kom smsen met een simyo abonnement.

na 2 jaar eindelijk opgelost !!
Badge +6
Beste Nathalie,

Blij te horen dat het probleem is verholpen.
Mijn vrouw kan niet sms'en in het buitenland. We hebbeen beiden simyo en beide instellingen staan identiek.
Bij het verzenden verschijnt het bericht Service niet beschikbaar, haar kaartje in mijn telefoon dan ook dezelfde melding. om gek van te worden!
Badge +2
Beste Ron B,

Wij hebben bij deze de instellingen om te bellen en sms'en in en naar het buitenland voor je vrouw resetten. Als je even het toestel uit zet en na een kwartier inschakelt ben je in de mogelijkheid om te bellen en sms'en in het buitenland.

Groetjes,

Arie

Reageer