.

Beantwoord

sms van Nederland naar België € 0.51 dat kan toch niet?

  • 28 June 2013
  • 4 reacties
  • 796 Bekeken

Badge +1
Belgie zit toch ook in zone 1?
En toch hebben jullie de 6 sms-jes die ik naar Belgie hebt gestuurd als zone 2 gerekend, in juni 2013.
Zo ben ik wel snel door mijn beltegoed ja..........
Graag wil ik mijn geld terug !
mijn gsm nr. is 06xxxxxxxx
icon

Beste antwoord door Charlene 1 July 2013, 09:44

Bekijk originele reactie

4 reacties

Badge +8
Belgie zit toch ook in zone 1?
En toch hebben jullie de 6 sms-jes die ik naar Belgie hebt gestuurd als zone 2 gerekend, in juni 2013.
Zo ben ik wel snel door mijn beltegoed ja..........
Graag wil ik mijn geld terug !
mijn gsm nr. is 06xxxxxxxx


Hoi Moppie,

België zit inderdaad in Zone 1. Het tarief voor vanuit Nederland naar België sms'en, is €0,51. Je smst dan namelijk vanuit Nederland naar Zone 1.
De tarieven kun je hier bekijken.

Groetjes,
Charlene
Badge +1
Wat een kromme manier van berekenen zeg!😕

Dus als ik vanuit Duitsland naar Belgie sms kost het maar  € 0.11
maar vanuit Nederland naar landen in de EU kost het € 0.51?

Ben ik effe blij dat ik meestal vanuit Duitsland sms............:p
Reputatie 7
Badge +9
Klopt, en iets dergelijks zie je ook bij bellen: bellen vanuit NL naar Zone 1 kost 1,27 maar als je in een Zone 1 buitenland bent dan kost het bellen naar elk ander Zone 1 land (inclusief NL) maar 0,35.

Maar iets dergelijks zie ik hier in de UK ook: bij mijn huidige provider Three kost bellen naar een EU land 46p maar ben je in een EU land dan kost het bellen binnen de EU maar 24.5p.

Het lijkt er op dat mobiele telecom bedrijven een afspraak hebben gemaakt dat de vaste kosten van het in stand houden van de nationale infrastructuur (masten, netwerk enz.) door hun eigen klanten gedragen moeten worden, en dat buitenlandse gasten die maar tijdelijk aan het roamen zijn op hun netwerken dat deel van de kosten niet hoeven te betalen.
Badge +8
Wat een kromme manier van berekenen zeg!😕

Dus als ik vanuit Duitsland naar Belgie sms kost het maar  € 0.11
maar vanuit Nederland naar landen in de EU kost het € 0.51?

Ben ik effe blij dat ik meestal vanuit Duitsland sms............:p

Klopt, en iets dergelijks zie je ook bij bellen: bellen vanuit NL naar Zone 1 kost 1,27 maar als je in een Zone 1 buitenland bent dan kost het bellen naar elk ander Zone 1 land (inclusief NL) maar 0,35.

Maar iets dergelijks zie ik hier in de UK ook: bij mijn huidige provider Three kost bellen naar een EU land 46p maar ben je in een EU land dan kost het bellen binnen de EU maar 24.5p.

Het lijkt er op dat mobiele telecom bedrijven een afspraak hebben gemaakt dat de vaste kosten van het in stand houden van de nationale infrastructuur (masten, netwerk enz.) door hun eigen klanten gedragen moeten worden, en dat buitenlandse gasten die maar tijdelijk aan het roamen zijn op hun netwerken dat deel van de kosten niet hoeven te betalen.


Hoi Moppie,

Ja, ik snap dat het heel onlogisch overkomt, maar het is inderdaad goedkoper van Zone 1 naar Zone 1, dan van NL naar Zone 1.
Daar kan ik helaas niks aan veranderen.

Groetjes,
Charlene

Reageer