.

Beantwoord

Slecht bereik in België, wat moet ik doen?

  • 25 August 2014
  • 4 reacties
  • 686 Bekeken

Al een tijdje heb ik geen bereik meer in België. Dat is voor mij best lastig, omdat ik over de grens in Hasselt werk.
Voorheen gebeurde het ook wel eens dat ik geen bereik had, maar het opnieuw opstarten van mijn telefoon (een iPhone 4) bood dan uitkomst.
Maar dat is dus niet meer zo. Ik krijg helemaal geen verbinding meer. Ik heb al geprobeerd om bellen in het buitenland op Mijn Simyo uit en weer in te schakelen, de telefoon herhaaldelijk opnieuw op te starten, maar niks werkt.
Als ik handmatig een netwerk probeer te zoeken, worden er 3 gevonden, maar allemaal geven ze de melding dat het netwerk beperkt beschikbaar is als ik er verbinding mee probeer te maken. Automatisch zoeken heeft ook geen zin, want ook dan wordt geen verbinding gemaakt.
Iemand enig idee wat ik nog kan proberen?
icon

Beste antwoord door Dries 28 August 2014, 10:51

Bekijk originele reactie

4 reacties

Even een update.
Gisterenmiddag was ik ineens verbonden met het BASE netwerk, ik werd namelijk ineens gebeld. En dat zonder dat ik iets hoefde te doen.
Maar vandaag is het weer dezelfde ellende. Met geen mogelijkheid krijg ik een verbinding gemaakt met een mobiel netwerk hier in België.
Ik hoop dat iemad kan helpen dit probleem op te lossen, want anders zie ik me genoodzaakt bij Simyo weg te gaan. Dit is totaal onwerkbaar voor mij.
Reputatie 2
Badge +6
Hoi PimNijssen,

Erg vervelend dat je geen bereik hebt in België. De providers die je handmatig kunt selecteren zijn Base en Mobistar. Ik heb voor de zekerheid je simkaart én de optie voor bellen in en naar het buitenland een reset gegeven. Als je je telefoon uit/aan doet zou dat verbetering moeten brengen, kun je aangeven of dat zo is?

Weet je of er andere mensen zijn met het KPN netwerk die wel goed gebruik kunnen maken van de Belgische providers?

Ik ben benieuwd naar je bevindingen, laat je weten of het gelukt is om een stabiel netwerk te krijgen in België?
Hoi Dries,

Helaas, het heeft niets geholpen. Ik heb nog altijd dezelfde problemen.
Ik ken zo gauw ook niet iemand die op het KPN netwerk zit en ook regelmatig in België komt. Ik kan eens rondvragen.
Ik zou anders ook eens kunnen proberen om de simkaart in een andere telefoon te gebruiken. Anders weet ik het niet meer.
Badge +6
Hoi PimNijssen,

Wat vervelend dat het hiermee niet is opgelost :(

Ik zou je inderdaad willen aanraden om je simkaart eens in een andere telefoon te plaatsen en te kijken wat je dan ervaart.

Daarnaast zou ook ik graag willen weten of het voor andere gebruikers van het KPN netwerk wel mogelijk is om gebruik te maken van één van de Belgische netwerken waar je je dan bevindt.

Ik hoor graag van je! 🙂

Reageer