Skip to main content
Vraag

Slecht bereik buitenland.

• July 19, 2025
  • 10 reacties
  • 103 Bekeken

Mijn vrouw, dochter en ik zelf ervaren slecht internet in het buitenland. (allemaal Simyo). Gezien we vlak bij de grens wonen, komen we met enige regelmaat in Duitsland. 

Vaak is dan alleen EDGE beschikbaar of krijgen helemaal geen internet verbinding, een ander toegangspunt kan vaak niet worden gevonden.….. heel soms helpt vliegtuigmodus aan/uit, of het hele toestel opnieuw opstarten.

We hebben hierover al eerder contact gehad, via de app met de klantenservice. Maar dit heeft niks gebracht. We zijn er eigenlijk wel een beetje klaar mee. 

Toestel van mijn vrouw en dochter hebben een E-SIM. (Motorola Moto G84). 
Instellingen al handmatig aangepast. (al zijn niet alle genoemde instel opties van jullie site, beschikbaar in dit menu, bij dit toestel, dit heeft te maken met de E-sim?). 

Deze 2 velden zijn bijvoorbeeld niet in dit menu te vinden:
-mcc
-mnc

Wel zijn er nog andere instel vensters beschikbaar, deze nu leeg gelaten of geen keuze gemaakt.
-poort
-proxy
-netwerktype
-verificatietype
-server 

Graag meer ondersteuning voor een blijvende oplossing. Vakantie komt er aan we zouden dit graag in orde willen hebben. 

10 reacties

JanD
  • Forum Expert
  • July 19, 2025

Beste ​@J.K 

zie onderstaande link voor aanvullende info en hulp:

https://www.simyo.nl/klantenservice/toestelhulp

Forum|alt.badge.img+7
  • Forum expert
  • July 19, 2025

Daar zie ik toch voornamelijk informatie over wel of niet werken van internet.

TS klaagt over traag internet, dus het werkt kennelijk wel een beetje.

Hoe ver ben je van de Nederlandse grens? Kan het zijn dat je aan een Nederlandse mast gekoppeld blijft, die op een paar km van de grens gewoon een slechte verbinding geeft?

• auteur
  • Beginner
  • July 20, 2025

Afgelopen zaterdag waren in de regio Düsseldorf. Daar was het ook zwaar drama. Waar ik zelf 3 providers als keuze had, was dit bij mijn vrouw maar 1. (o2). Deze gaf meestal alleen egde, die dan ook nog niet werkte. 

Zijn er mogelijk andere instelmogelijkheden i.c.m. een E-sim?

Of is het is gewoon een technische verhaal, simyo en buitenlandse providers?  Zweden was vorig jaar ook al drama.

En die zaken m.b.t. handmatig instellen, brengt ook geen soelaas. (al zijn deze vensters dus ook anders bij een e-sim?). Want zoals boven beschreven zijn niet alle opties beschikbaar tijdens het handmatig instellen, maar wel andere extra opties. Maar die staan weer nergens beschreven... 

Ik wacht morgen nog wat reacties af en anders gaan we het gewoon bij een andere provider proberen. 

JanD
  • Forum Expert
  • July 20, 2025

Beste ​@J.K vandaag kun je eventueel tot 17u00 contact opnemen met Simyo via WhatsApp.

Zie onderstaande link:

https://www.simyo.nl/klantenservice#contact

Succes

• auteur
  • Beginner
  • July 20, 2025

Dank voor je snelle reactie, maar die komen telkens met het zelfde, net zoals hierboven. Maar kunnen geen antwoord geven op de vraag, of het uitmaakt of je een E-sim hebt en of dat het uit maakt dat je de volgende velden niet beschikbaar hebt om in te vullen:  
-mcc
-mnc

En wat te doen met de extra velden die je dan wel weer hebt…?  

Daarbij als je dan wat langer over je reactie doet (omdat je het moet testen en proberen, in het buitenland!).  Wordt de case alweer als succesvol afgesloten. 

Friesian
  • Forum Expert
  • July 20, 2025

Ik zou toch eens wachten op de reactie van Simyo. Bij een reset van de buitenland optie van een simkaart is daar wellicht een voordeel te halen. Verder wat je alvast kunt proberen is bij de toegangspunten gebruikersnaam KPN en ipv wachtwoord gprs → GPRS. Daarna telefoon opnieuw opstarten.

ik herinner me btw uit het verleden van het forum dat O2 idd problemen geeft met internet. 

Kun je trouwens ook zelf een nieuwe APN - Access Point Names toevoegen op de telefoon('s)? 

• auteur
  • Beginner
  • July 21, 2025

Simyo?

Friesian
  • Forum Expert
  • July 22, 2025

Simyo?

Een medewerker zal op je reageren. Ik gebruik ff de mention functie ..

@Amy ​@Roeqajja of ​@Seren een van jullie graag wat hulp voor de TS. 

Succes J. K

Roeqajja
Forum|alt.badge.img+7
  • Moderator
  • July 22, 2025

Hi ​@J.K,

Bedankt voor je bericht. Wat onhandig dat je slecht bereik hebt in het buitenland!

Ik heb de aansluiting die gekoppeld staat aan je forum account erbij gepakt en ik zie dat de optie “internetten in het buitenland" uit staat op je account. Was je hier al van op de hoogte? Je kunt de optie inschakelen via Mijn Simyo bij Instellingen> Internet en bellen. Daarna kun je het beste je telefoon opnieuw opstarten. Ik hoor graag van je of het hiermee opgelost is.

Voor de aansluiting van je dochter en vrouw kun je mij een privébericht sturen met de 06-nummers en persoonlijke gegevens. Ik kijk dan ook graag mee op hun aansluiting!

Super bedankt voor jullie hulp heren! ​@JanD ​@wimj12 ​@Friesian 😊

Groetjes,
Roeqajja

• auteur
  • Beginner
  • August 13, 2025

Hi ​@J.K,

Bedankt voor je bericht. Wat onhandig dat je slecht bereik hebt in het buitenland!

Ik heb de aansluiting die gekoppeld staat aan je forum account erbij gepakt en ik zie dat de optie “internetten in het buitenland" uit staat op je account. Was je hier al van op de hoogte? Je kunt de optie inschakelen via Mijn Simyo bij Instellingen> Internet en bellen. Daarna kun je het beste je telefoon opnieuw opstarten. Ik hoor graag van je of het hiermee opgelost is.

Voor de aansluiting van je dochter en vrouw kun je mij een privébericht sturen met de 06-nummers en persoonlijke gegevens. Ik kijk dan ook graag mee op hun aansluiting!

Super bedankt voor jullie hulp heren! ​@JanD ​@wimj12 ​@Friesian 😊

Groetjes,
Roeqajja

Internet buitenland, staat gewoon aan op mijn eigen account. Ik ervaar dan zelf ook weinig problemen in het buitenland. Maar mijn vrouw gaat het toch even bij een andere proberen, kijken of we dit als beter ervaren.