Skip to main content

.

We gaan over een maand voor 4 weken naar Australië en we vroegen ons af of het goedkoper is om daar een lokale SIM-kaart te kopen, in plaats van Simyo te gebruiken ?

We gaan de outback in en dan zou het fijn zijn als we bereikbaar kunnen zijn.

Sommige campings hebben wel WIFI. Daar kunnen we met het Simyo abonnement gebruik maken of gelden dan de lokale tarieven ?

Hoi ​@Gwarpy 

Australië valt onder zone 3 en is wat dat betreft dus buiten bundel. Ik zou altijd een lokale (prepaid) simkaart aanschaffen en/of wifi gebruiken waar mogelijk. Ook in gedachten houden dat maritieme netwerken en in de luchtvaart gebeuren via satelliet, zone 4. Buiten bundel dus. 

Meer informatie kun je ook duidelijk vinden via de buitenland pagina.

https://www.simyo.nl/klantenservice/roaming

Sommige campings hebben wel WIFI. Daar kunnen we met het Simyo abonnement gebruik maken of gelden dan de lokale tarieven ?

WiFi heeft niks te maken met een mobiel abonnement van Simyo of welke provider dan ook. Kan zijn dat WiFi gratis is maar wees daar wel een beetje voorzichtig mee. Aan gratis WiFi kleven risico's.

En een fijne tijd gewenst down-under. 

Hi ​@Gwarpy,

Bedankt voor je bericht. Goed dat je hier even contact over hebt opgenomen!

Als je buiten zone 1 gebied reist, dan raden wij eigenlijk altijd aan om een lokale simkaart aan te schaffen. Je bundels zijn namelijk alleen geldig binnen zone 1 (EU). Australië valt inderdaad onder zone 3, je kunt onze tarieven hier bekijken.

Hoi ​@Gwarpy 

Australië valt onder zone 3 en is wat dat betreft dus buiten bundel. Ik zou altijd een lokale (prepaid) simkaart aanschaffen en/of wifi gebruiken waar mogelijk. Ook in gedachten houden dat maritieme netwerken en in de luchtvaart gebeuren via satelliet, zone 4. Buiten bundel dus. 

Meer informatie kun je ook duidelijk vinden via de buitenland pagina.

WiFi heeft niks te maken met een mobiel abonnement van Simyo of welke provider dan ook. Kan zijn dat WiFi gratis is maar wees daar wel een beetje voorzichtig mee. Aan gratis WiFi kleven risico's.

En een fijne tijd gewenst down-under. 

De informatie van ​@Friesian klopt helemaal, super bedankt voor je hulp. 😊

Alvast een fijne reis toegewenst!

Groetjes,
Roeqajja

Allen bedankt voor de info !!!

Nu heb ik op mijn abonnement GB's staan. Kan ik die ook in Australië gebruiken of gelden dan andere regels/tarieven ?

Beste ​@Gwarpy het beste kun jje je Simyo kaart uitschakelen en een lokale kaarft kopen, anders loopt het behnoorlijk in de papieren.

Zie onderstaande link:

Die GB's werken daar dus niet.

Hi ​@Gwarpy,

Bedankt voor je reactie. 

Je kunt je MB's alleen binnen zone 1 (EU) gebruiken, dus niet in Australië. In Australië raden wij aan om een lokale simkaart aan te schaffen. :)

Bedankt voor je hulp! ​@JanD 

Groetjes,
Roeqajja

Allen bedankt voor de info !!!

Nu heb ik op mijn abonnement GB's staan. Kan ik die ook in Australië gebruiken of gelden dan andere regels/tarieven ?

In principe zijn al je bundels niet te gebruiken in Australië. Gebruik in zone 1 buitenland valt onder de Roam like at home (EU regels). Voor jou is vooral belangrijk dat je bijvoorbeeld het 06 account van je WhatsApp kunt gebruiken.. 

Reageer