Skip to main content
antwoord

Simkaart geblokkeerd in de VS, ondanks dat ik een bundel heb?

• July 6, 2025
  • 5 reacties
  • 90 Bekeken

Geachte Simyo,

Mijn simkaart is inmiddels meer dan 24 uur geblokkeerd, terwijl ik mij in het buitenland bevind (VS).

Op 5 juli heb ik een VS/Canada-bundel van 10 GB geactiveerd. Deze werd bevestigd  om 14:56 uur via mail én zichtbaar in de Simyo-app.

Voor de activatie stond roaming volledig uit op mijn toestel. Pas ná bevestiging van de bundel heb ik handmatig roaming ingeschakeld. Verbruik vóór bundelactivatie was dus technisch onmogelijk.

Desondanks werd ik kort daarna geblokkeerd wegens vermeende kosten > €250, terwijl mijn databundel nog volledig beschikbaar is (10.000 MB van 10.000 MB).

Ik verzoek met klem om het volgende:

1. Directe deblokkering van mijn simkaart.

2. Volledige onderbouwing van de vermeende kosten, inclusief datum/tijdstip en type verbruik.

3. Herziening van deze kosten, gezien ze overduidelijk foutief zijn.

4. Schriftelijke bevestiging hiervan binnen 24 uur.

Indien dit niet tijdig of adequaat wordt opgepakt, zal ik:

Een formele klacht indienen bij de ACM ConsuWijzer en/of Geschillencommissie Telecommunicatie

De incasso van de kosten betwisten op basis van aan

toonbaar foutieve afhandeling.

Moderator: Titel aangepast voor betere vindbaarheid.

Beste antwoord door Seren

Hi ​@Kaurent93,

Bedankt voor je bericht. Ik kan heel goed begrijpen dat het erg vervelend is om in het buitenland zonder werkende simkaart te zitten, zeker wanneer je vooraf netjes een Buitenlandbundel hebt geactiveerd. Mijn welgemeende excuses voor het ongemak.

We zijn inmiddels op de hoogte van een specifiek probleem dat zich voordeed bij het gebruik van onze VS/Canada-bundel. In sommige gevallen werd het dataverbruik in de Verenigde Staten niet correct als ‘binnen de bundel’ herkend door het netwerk. Hierdoor konden er onterecht kosten worden geregistreerd als zogenaamd buiten de bundel.

De oorzaak hiervan is inmiddels achterhaald en opgelost. Het ging hierbij uitsluitend om gebruik binnen de Verenigde Staten met een actieve VS/Canada-bundel.  Alle getroffen klanten krijgen de onterechte 'buitenbundel kosten'' volledig vergoed

Daarnaast zijn alle simkaarten die hierdoor geblokkeerd waren inmiddels gedeblokkeerd. Je kunt je simkaart dus weer gewoon gebruiken. Nogmaals onze excuses voor het ongemak en bedankt voor je geduld. En ook heel erg bedankt voor jullie hulp mannen, ​@wimj12 en ​@JanD!

Zou je mij nog even kunnen laten weten of je op dit moment nog in de VS bent? 

Groet,
Seren

5 reacties

JanD
  • Forum Expert
  • July 6, 2025

Beste ​@Kaurent93 tot 17u00 (NL-tijd) kun je Symio bereiken via WhatsApp, zie onderstaande link:

https://www.simyo.nl/klantenservice#contact

Succes

• auteur
  • Beginner
  • July 6, 2025

Bedankt voor je reactie. Ik wil benadrukken dat roaming op mijn toestel uit stond tot ik de bevestiging kreeg van bundelactivatie.

Data vóór die activatie was technisch onmogelijk. Het lijkt me dus logisch dat eventuele kosten die per ongeluk zijn gemaakt, worden herzien.

Graag ontvang ik:

1. Een specificatie van het dataverkeer vóór activatie: tijdstip, hoeveelheid en netwerk.

2. Bevestiging dat deze kosten worden gecorrigeerd en mijn simkaart wordt gedeblokkeerd.

Ik wacht hier inmiddels >24 uur op. Ik waardeer snelle opvolging. 

Forum|alt.badge.img+7
  • Forum expert
  • July 6, 2025

Kan het zijn dat je data gebruik op een veerboot oid is geweest?

En een beetje off topic. Ik lees niet graag topics waarin mensen een hele serie dreigementen posten. Bedenk dat veel van de lezers hier gewoon klanten zijn net als jij. 

JanD
  • Forum Expert
  • July 6, 2025

Beste ​@Kaurent93 het moderatieteam is er na het weekend pas weer, daarom gaf ik in een eerdere reactie andere contactmogelijkheden via WhartsApp, vandaag tot 17u00.

Ik ben geen medewerker van Simyo, maar ook een forumlid, net als jij, die probeert anderen te helpen.

Succes.

Seren
Community manager
Forum|alt.badge.img+7
  • Community manager
  • antwoord
  • July 7, 2025

Hi ​@Kaurent93,

Bedankt voor je bericht. Ik kan heel goed begrijpen dat het erg vervelend is om in het buitenland zonder werkende simkaart te zitten, zeker wanneer je vooraf netjes een Buitenlandbundel hebt geactiveerd. Mijn welgemeende excuses voor het ongemak.

We zijn inmiddels op de hoogte van een specifiek probleem dat zich voordeed bij het gebruik van onze VS/Canada-bundel. In sommige gevallen werd het dataverbruik in de Verenigde Staten niet correct als ‘binnen de bundel’ herkend door het netwerk. Hierdoor konden er onterecht kosten worden geregistreerd als zogenaamd buiten de bundel.

De oorzaak hiervan is inmiddels achterhaald en opgelost. Het ging hierbij uitsluitend om gebruik binnen de Verenigde Staten met een actieve VS/Canada-bundel.  Alle getroffen klanten krijgen de onterechte 'buitenbundel kosten'' volledig vergoed

Daarnaast zijn alle simkaarten die hierdoor geblokkeerd waren inmiddels gedeblokkeerd. Je kunt je simkaart dus weer gewoon gebruiken. Nogmaals onze excuses voor het ongemak en bedankt voor je geduld. En ook heel erg bedankt voor jullie hulp mannen, ​@wimj12 en ​@JanD!

Zou je mij nog even kunnen laten weten of je op dit moment nog in de VS bent? 

Groet,
Seren