.

Beantwoord

Sim only abonnement in buitenland

  • 1 April 2017
  • 2 reacties
  • 215 Bekeken

Ik ga vanaf september een half jaar in het buitenland stage lopen (binnen de EU). Is er een manier waarop ik mijn sim only abonnement ook daar kan gebruiken? Zonder extra kosten?
icon

Beste antwoord door Anonymous 1 April 2017, 09:20

Bekijk originele reactie

2 reacties

Die manier is er dan....15-6 gebruik binnen eu uit bundel. Je bel/sms/data bundels zijn dan in alle zone 1 landen te gebruiken.
Reputatie 7
Badge +10
Hi Kyark,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat leuk dat je een halfjaar in het buitenland stage gaat lopen! 😃 Waar ga je dat doen? Dat is echt een toffe kans, het is goed dat je die grijpt. Het is ook perfecte timing, want (zoals Friesian zegt) vervallen vanaf juni de roamingkosten binnen de EU. Dat betekent dat je binnen de EU dan gewoon je bundels kunt gebruiken, precies zoals je dat in Nederland gewend bent. Je betaalt dan dus niks extra's! Dat geldt tenminste voor Sim Only abonnementen. Ik zie nu wel dat je Forum-account gelinkt is aan een Prepaid aansluiting. Met Prepaids verandert er niet zoveel, want je kunt je bundels niet gebruiken in het buitenland. Dat komt omdat je in het buitenland niet kunt internetten met een Prepaid aansluiting.

Ik raad je dus eigenlijk aan om dan over te stappen op een Sim Only abonnement. Dat doe je via Mijn Simyo > Instellingen > Beltegoed & tarieven > Overstappen naar Sim Only. Heel handig, want dan kun je wél internetten vanuit je bundel. Ook is dat relatief veel goedkoper dan een Prepaid, zeker in het buitenland. Het is zeker iets om over na te denken, tenminste.

Laat je het weten als je hier nog andere vragen over hebt?

@ Friesian, dankjewel voor je reactie!

Groetjes,
Jihane

Reageer