.

Beantwoord

Roamingkosten worden lager?

  • 21 March 2014
  • 6 reacties
  • 939 Bekeken

Badge
hoi,

Er gaat overal de ronde dat per 1juli 2014 de roamingkosten verrdwijnen voor bellen/sms en internet in het buitenland en dat in heel europa 1 vast tarief geldt.kloppen deze gegevens en heeft men dan overal dus ook bv in spanje bereik ophet 3G netwerk zonder extra kosten?

graag hoor ik een reactie

mvg Frank

PS overigens ben ik zeer tevreden met Simyo
icon

Beste antwoord door Ernst 24 March 2014, 13:21

Bekijk originele reactie

6 reacties

Ik hoop voor je dat je gelijk hebt. Ik zit een paar dagen in het buitenland en wordt vanuit Nederland gebeld. Mijn rekening van normaal € 10, is opgelopen in een paar dagen tijd naar € 300,- ongelooflijk. Bizar deze prijzen. Pure diefstal.
de stemming in het eu parlement is uitgesteld!!!!!!!


nu praten ze over het jaar 2016.


tja hebben ze geen voordeel bij, van afstel kopt uitstel!!!!!!   
Reputatie 5
Badge +11
Hi frank42,

Er zijn inderdaad geruchten dat hier over gesproken wordt, maar of dat nou voor bellen én internetten gaat durf ik niet te zeggen.
'T is jammer dat de EU er aan te pas moet komen, maar de afdrachten aan elkaar (de Europese providers) zorgen ervoor dat het zo duur is. En niemand zal in z'n eentje het voortouw nemen om die prijzen te verlagen natuurlijk...

de stemming in het eu parlement is uitgesteld!!!!!!!

nu praten ze over het jaar 2016.

tja hebben ze geen voordeel bij, van afstel kopt uitstel!!!!!!   


goseca, je zegt 'hebben ze geen voordeel bij', daar ben ik het niet helemaal mee eens.
Het is nu namelijk zo dat de providers onderling dure tarieven doorberekenen en dus ook duur moeten betalen. Als iedereen nou gewoon die tarieven verlaagd, in 1 klap, dan krijgen en betalen ze minder maar blijft het resultaat gelijk.
Niemand durft alleen de eerste stap te zetten, want men is veel te bang dat ze ineens weinig krijgen en veel moeten betalen.

En deze onderlinge tarieven worden natuurlijk 1 op 1 doorberekend aan de klanten.
Reputatie 5
Badge +11
Ik hoop voor je dat je gelijk hebt. Ik zit een paar dagen in het buitenland en wordt vanuit Nederland gebeld. Mijn rekening van normaal € 10, is opgelopen in een paar dagen tijd naar € 300,- ongelooflijk. Bizar deze prijzen. Pure diefstal.

Hi Chaplok,

In je gegevens zie ik dat je veel gebeld bent terwijl je op de Antillen bent. Dat is een ander werelddeel en valt als zodanig ook niet onder de regelgeving van de EU.
Als je dan zoveel gebeld wordt als jij bent gebeld, dan loopt het aardig in de papieren, inderdaad 😞
Per 01-07-2014 gaan de kosten voor gebruik data flink omlaag van 0.45 cent/mb naar 0.20 cent/mb
Hier zal simyo zich ook aan (moeten) houden. Het verdwijnt nog niet maar zoals je ziet gaat het wel aardig omlaag.

bron: http://www.consuwijzer.nl/thema/roaming-mobiel-bellen-en-internetten-het-buitenland

http://tweakers.net/nieuws/81899/europa-stelt-maximumtarief-in-voor-mobiel-internet-in-buitenland.html
Badge +8
Hoi Bulletdodger,

Dat klopt inderdaad. Dat gaat bij ons dus ook veranderen per 1-7-2014. Daar wordt iedereen nog over geïnformeerd, maar tegen die tijd pas waarschijnlijk.
Jij bent al aardig op de hoogte van de telecomnieuwtjes dus 😉 Altijd al interesse in gehad?

Groetjes,
Charlene

Reageer