.

Beantwoord

Roaming werkt niet op Samsung Galaxy S4. Wat kan ik doen?


Ik kom geregeld in het buitenland en wil dan graag gebruik maken van Roaming op mijn Samsung Galaxy S4. Helaas werkt het niet. Ik heb al meerdere malen contact gehad met de klantenservice (die een reset hebben uitgevoerd), maar volgens hun staat alles goed. Ook op 'mijn simyo' en de instellingen op de telefoon staat alles goed.
Er werd geadviseerd om de sim eens uit te proberen in een ander toestel.

Ik heb de simkaart uitgeprobeerd in een Samsung Galaxy S5 van een vriend. Ook daar geen roaming!

Het lijkt wel of Simyo geen internet in het buitenland ondersteunt?? Of is er iets mis met mijn simkaart? In NL werkt internet wel goed.
icon

Beste antwoord door Angela 5 April 2016, 10:28

Bekijk originele reactie

17 reacties

Reputatie 7
Badge +10
Hoi WimBreeman,

Welkom op het Simyo Forum.

Wat onhandig dat je geen connectie kunt maken met het netwerk in het buitenland.

Er is al een hoop geprobeerd zie ik! Echter is er nog 1 optie die nog niet uitgeprobeerd is. In sommige gevallen wil de instelling voor 4G in jouw telefoon voor problemen zorgen. Wil jij eens gaan naar Instellingen > Meer netwerken > Netwerk modus? Ik vermoed dat deze staat op LTE/CDMA. Kun jij hem eens zetten op alleen CDMA of GRPS? Hierna klik je op 'ok' en zal je de telefoon opnieuw moeten opstarten.

Wil je laten weten of je nu wel een connectie kunt maken?

Groetjes,
Angela
Hoi WimBreeman,

Welkom op het Simyo Forum.

Wat onhandig dat je geen connectie kunt maken met het netwerk in het buitenland.

Er is al een hoop geprobeerd zie ik! Echter is er nog 1 optie die nog niet uitgeprobeerd is. In sommige gevallen wil de instelling voor 4G in jouw telefoon voor problemen zorgen. Wil jij eens gaan naar Instellingen > Meer netwerken > Netwerk modus? Ik vermoed dat deze staat op LTE/CDMA. Kun jij hem eens zetten op alleen CDMA of GRPS? Hierna klik je op 'ok' en zal je de telefoon opnieuw moeten opstarten.

Wil je laten weten of je nu wel een connectie kunt maken?

Groetjes,
Angela


Hoi Angela,

Hij staat op LTE/WCDMA/GSM (automatisch verbinden).
Verder heb ik nog WCDMA/GSM (automatisch verbinden) en alleen WCDMA en alleen GSM.

Welke moet ik nu hebben? Zal het morgen eens proberen als ik in DL ben.
Reputatie 5
Badge +9
Hoi WimBreeman,

Probeer hem dan op alleen WCDMA te zetten. Start daarna je telefoon opnieuw op en dan kan je het proberen.

Groetjes,
Caspar
Gisteren zowel de WCDMA (+ opnieuw opstarten) als de GSM stand (+ opnieuw opstarten) geprobeerd. Geen teken van leven.

Ik begin het knap irritant te vinden. Kan het niet aan de simkaart liggen? Nieuwe proberen??
Reputatie 5
Badge +9
Hoi WimBreeman,

Jammer dat het nog niet werkt!

Ik heb je gelijk een vervangende simkaart opgestuurd. Deze zul je in de loop van volgende week binnen hebben. Hopelijk dat dit het probleem oplost. Ik hoor van je!

Groetjes,
Caspar
Vervangende simkaart geactiveerd. Wederom getest in DL. Nog steeds geen roaming.

Ik hoor graag de vervolgstap!

A.s. woe ben ik in Duitsland.
Reputatie 6
Badge +10
Hoi WimBreeman,

Na flink wat graafwerk én de hulp van KPN, hebben we de bron weten te achterhalen en hoort je simkaart nu helemaal open te staan voor Internet in het buitenland 🙂. Fijn dat je morgen al in Duitsland bent, zodat je het meteen kunt testen. Zou je het me willen laten weten?

Groetjes, Tiury
Hoi Tiury,

De roaming werkt! Erg fijn!

Wat was nu het probleem? Graag de kennis delen met je collega's. Ik las meerdere soortgelijke problemen op het forum. Ook mensen met een Samsung S4.

Ik kreeg alleen geen mail (hotmail) binnen. Heb je een idee hoe dat kan?

Hoor het wel.
Reputatie 6
Badge +10
Hoi WimBreeman,

Een pak van ons hart dat je weer online bent via je telefoon! Erg goed nieuws 🙂. Dit had niets met de telefoon instellingen óf de Samsung S4 te maken gelukkig, maar het was echt een schakeling op het KPN netwerk. Mijn collega's en ik hebben hier geen inzicht in, anders was het een stuk sneller opgelost 😉.

Waarom jij geen e-mail kon ontvangen, durf ik je niet te vertellen. Heb je dit gedaan via de Hotmail app of heb je het via de e-mail box uit je telefoon gedaan?

Groetjes, Tiury
Hoi Tiury,

Mijn hotmail-account is gekoppeld aan de standaard Email applicatie (app?) van Samsung. Envelop icoon met omschrijving 'Email'.
Ik hoor graag nog hoe dit zit.

Groetjes,
Wim
Reputatie 5
Badge +9
Hoi WimBreeman,

Heb je al geprobeerd om je e-mailaccount opnieuw te koppelen aan de standaard email app? Ik ben benieuwd wat er dan gebeurt!

Groetjes,
Caspar
Reputatie 2
Badge
Hallo. Ik heb precies hetzelfde probleem met mijn Samsung S4. Begin dit jaar geen roaming in Marokko. Net terug van Tenerife.. ook geen internet. Heb met anderen ter plekke naar instellingen e.d. gekeken en van alles geprobeerd, maar zonder resultaat. Hebben jullie voor mij de juiste oplossing/aanpassing? Ik hoor graag, alvast bedankt. Groet, Marjon
Reputatie 7
Badge +10
Hi Marjon,

Wat jammer dat je niet kon internetten in het buitenland. Begrijp ik goed dat je nu weer terug in Nederland bent? Ik heb je aansluiting geopend en een reset uitgevoerd op je internetoptie in het buitenland. Daarmee worden de instellingen op het netwerk vernieuwd. Wil je je toestel een kwartier uitzetten en daarna weer aandoen?

In het vervolg raad ik je aan om handmatig een buitenlands netwerk te kiezen. Je doet dat door op je telefoon te gaan naar Instellingen > Aanbieder. Je kunt dan handmatig alle netwerken uitproberen!

Lukt dat niet? Dan kun je je geavanceerde internetinstellingen (APN) instellingen bekijken. Je komt daar door op je telefoon te gaan naar Instellingen > Mobiele netwerken > Namen toegangspunten. Daar voeg je dan een nieuwe APN toe met de volgende gegevens:

APN: portalmmm.nl
Gebruikersnaam: KPN
Wachtwoord: GPRS of gprs (probeer de één uit als de ander niet werkt)

Laat je me weten of het in de toekomst wel lukt? En hou je er rekening mee met dat als je buiten de EU bent, je verbruik buiten je bundel valt? De tarieven vind je hier terug!

Groetjes,
Jihane
Ook ik heb hetzelfde probleem. Geen roaming in het buitenland: Zweden, Duitsland, Indonesië en Oostenrijk. Overal hetzelfde probleem. Graag wordt ik zo snel mogelijk geholpen.
Groet
Helen
Ook ik heb hetzelfde probleem. Geen roaming in het buitenland: Zweden, Duitsland, Indonesië en Oostenrijk. Overal hetzelfde probleem. Graag wordt ik zo snel mogelijk geholpen.
Groet
Helen


Graag in één topic je vraag stellen, anders word het zo onoverzichtelijk en je word er ook niet sneller door geholpen.
Sorry. Ben nog niet zo bekend met hoe het werkt!
Reputatie 6
Badge +5
Hi Helen72,

Dat maakt niet uit, kan gebeuren 😉 Ik zie in ieder geval dat je op het andere topic inmiddels geholpen bent. Laat je het weten als je verder nog vragen hebt?

Groetjes,
Niels

Reageer