Skip to main content
Vraag

Roaming staat uit, toch verbruik via de sateliet. Ook op tijdstippen dat ik sliep.

  • 7 July 2024
  • 1 reactie
  • 47 Bekeken

Hoi,

 

Ik kreeg een waarschuwing dat mijn dataverbruik via de satelliet hoog was. Ik heb de tijdstippen bekeken. Ik heb roaming altijd uit staan aan boord, sommige tijdstippen waren midden in de nacht, dan slaap ik. Sommige tijdstippen waren aan land. Ik had via het schip wifi MB's gekocht., dus wifi stond wel aan. Hoe kan dit?

 

gr. Elène

1 reactie

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @Sassenachsimyo12,

Bedankt voor je bericht. Wat lastig dat je kosten buiten de bundel hebt gemaakt omdat je simkaart verbinding heeft gemaakt met een satelliet.

Je simkaart maakt automatisch verbinding met het sterkste netwerk op dat moment. Wij versturen altijd een waarschuwing per sms zodra je simkaart verbinding maakt met een satelliet. Wat je kunt doen om te voorkomen dat je kosten maakt vanwege een satellietverbinding is: handmatig een netwerk selecteren in je telefoon. Hiermee maak je dus verbinding met het netwerk wat je handmatig hebt gekozen, in plaats van de satelliet. Via onze Toestelhulp kun je zien hoe je handmatig een netwerk selecteert in je telefoon. Ook kun je je mobiele gegevens uitschakelen of eventueel je toestel op vliegtuigmodus zetten.

Je geeft aan dat je verbonden was met wifi toen dit is gebeurd, het zou kunnen dat je wifi is weggevallen of dat de verbinding van je 4G sterker was dan wifi. Ik raad aan om de optie “wifi-assistentie” uit te schakelen in je telefoon. Hiemee kun je voorkomen dat je telefoon onverwachts overschakelt naar 4G wanneer de wifi wat zwakker is.

Ik hoop je voldoende te hebben geïnformeerd!

Groetjes,
Roeqajja

Reageer