Dat klinkt vreemd.
Het tijdstip wat genoemd wordt in het overzicht is niet betrouwbaar.
Wanneer hebben jullie roaming uitgezet? Op schiphol? Of na de landing? Of ergens anders?
En hebben jullie smsjes ontvangen in de vorm van “Welkom in Verwegistan”?
Dat klinkt vreemd.
Het tijdstip wat genoemd wordt in het overzicht is niet betrouwbaar.
Wanneer hebben jullie roaming uitgezet? Op schiphol? Of na de landing? Of ergens anders?
En hebben jullie smsjes ontvangen in de vorm van “Welkom in Verwegistan”?
Ja - vonden wij ook vreemd.
Roaming is uitgezet in het vliegtuig - dus na vertrek op Schiphol maar voor de landing.
We hebben geen SMS-jes ontvangen.
Dan houdt mijn inspiratie ook op. Maar wellicht kan een moderator iets zeggen.
Hoi @TruusMoonen,
Bedankt voor je bericht. Goed dat je hier contact over opneemt!
Ik heb je aansluiting er even bij gepakt en zie inderdaad verbruikskosten voor Macedonië.
Ik zie ook dat je geen grens sms hebt ontvangen omdat je deze optie eerder uit hebt gezet. Ik adviseer dan ook dit weer aan te zetten door “INFO AAN” te sms’en naar 1330. Je ontvangt dan een informatie sms zodra je over de grens gaat en verbind met een netwerk in een ander land.
Ook zie ik dat je buitenland instellingen nog aan staan in je mijn Simyo. Wij adviseren dit uit te zetten zodat je zeker weet dat er geen verbruik kan plaatsvinden. Ook niet als je per ongeluk je roaming instellingen op je toestel zelf weer aanzet.
Heb je alleen je roaming uit gezet of stond je toestel op vliegtuigstand? Als je het toestel van vliegtuigstand haalt gaat alles weer automatisch aan en dus ook je internet. Mogelijk stond je roaming nog niet goed uit op je toestel en had je ondertussen al verbinding gemaakt met een buitenlands netwerk. Ik adviseer dan ook echt de grenssms’jes aan te zetten zodat je op tijd een melding ontvangt.
Groetjes,
Ashley
Hoi @TruusMoonen,
Bedankt voor je bericht. Goed dat je hier contact over opneemt!
Ik heb je aansluiting er even bij gepakt en zie inderdaad verbruikskosten voor Macedonië.
Ik zie ook dat je geen grens sms hebt ontvangen omdat je deze optie eerder uit hebt gezet. Ik adviseer dan ook dit weer aan te zetten door “INFO AAN” te sms’en naar 1330. Je ontvangt dan een informatie sms zodra je over de grens gaat en verbind met een netwerk in een ander land.
Ja - ok - maar wat win ik daarmee?
Immers - een SMS over in het buitenland zijn zegt niks over mogelijke datakosten.
Ook zie ik dat je buitenland instellingen nog aan staan in je mijn Simyo. Wij adviseren dit uit te zetten zodat je zeker weet dat er geen verbruik kan plaatsvinden. Ook niet als je per ongeluk je roaming instellingen op je toestel zelf weer aanzet.
Dat lijkt me geen handige - want dan werkt het binnen Europa ook niet meer.
Heb je alleen je roaming uit gezet of stond je toestel op vliegtuigstand? Als je het toestel van vliegtuigstand haalt gaat alles weer automatisch aan en dus ook je internet. Mogelijk stond je roaming nog niet goed uit op je toestel en had je ondertussen al verbinding gemaakt met een buitenlands netwerk. Ik adviseer dan ook echt de grenssms’jes aan te zetten zodat je op tijd een melding ontvangt.
Groetjes,
Ashley
Roaming is uitgezet en voor zover ik me kan herinneren is de vliegtuigstand niet gebruikt.
Nogmaals - er zijn op de 13-de sept rond 19:30 een paar minuten datakosten gemaakt terwijl roaming uit stond. Daarna niet meer tot 25-sept. Ik zou het niet terecht vinden als we dit zouden moeten betalen.