Skip to main content

.

Er is afgesproken in de EU om consumenten te beschermen dat er maximaal 50 euro exclusief BTW aan roamingkosten in korte tijd gemaakt mag worden en daarna de verbinding geblokkeerd wordt. In de praktijk geldt dit dus voor roaming buiten de EU.

 

Bij KPN is, zij het dat men daar niet zo expliciet over communiceert, de optie om roaming buiten EU uit te zetten dmv SMS met tekst BESCHERMING AAN naar een nummer (1266), zie ook hier https://community.kpn.com/mobiel-15/hoe-kan-ik-als-abonnee-de-dataroaminglimiet-aanpassen-599699 

Dan wordt het bedrag van 50 euro exclusief BTW naar 0 euro gebracht.

Graag dit ook implementeren bij Simyo.

Alvast dan en groet

Hoi @Danielthuis,

Bedankt voor je bericht. Goed dat je hier over informeert, ik kan goed begrijpen dat je dit graag ook terug zou willen zien bij Simyo. Op dit moment bieden wij deze optie bij Simyo niet aan, het is voor mij ook onduidelijk of wij dit in de toekomst gaan implementeren. Ik ga deze vraag intern voor je uitzetten, zodra ik een antwoord heb zal ik dit met je delen. 


Groetjes,
Seren


@Seren dank voor je bericht, heel fijn

Groet


Helaas gaat dat niet gebeuren. KPN wil van Simyo af en daarom wordt Simyo langzamerhand elke keer goedkoper en slechter. Daarom heeft Simyo als laatste ook nog steeds geen 5G.

Tip: Youfone wel bundels buiten de EU en zit ook op het KPN netwerk (en heeft 5G en is goedkoper).


Hoi @PietL 

Weet niet of jouw interpretatie van merkstrategie van Simyo deel ;)

En het recente consumentenbond onderzoek laat ook ander beeld zien. 

Youfone is daarnaast duurder dan Simyo met dezelfde snelheid als is het wel 5g. Daarnaast rondt youfone datagebruik af per 100kb en heeft geen esim.

Maar laten we het vooral on topic en bij simyo houden hier in dit gesprek, misschien word je nog wel postief verrast :)


 

En het recente consumentenbond onderzoek laat ook ander beeld zien. 

 

Nee hoor, het meest recente onderzoek laat juist zien dat simyo bijna de slechtste provider is qua mobiel internet.

“In het tweede kwartaal heeft gemiddeld 14,6% van ons panel 1 keer of vaker problemen gehad met mobiel internet. In het vorige kwartaal was dat nog 11,3%. 

We vragen ook aan consumenten of hun internetverbinding trager is dan normaal. Dat percentage is met gemiddeld 20,4% aan de hoge kant”

Het aanbieden van 5G heeft de consumentenbond niet als apart onderdeel maar natuurlijk heeft het slechte internet bij simyo verband met het niet aanbieden van 5G.

Zeker nu het uitrollen van 5G echt begonnen is, zou het mij niks verbazen als Simyo in het derde kwartaal wordt uitgeroepen tot de slechtste provider van Nederland.


Heey @PietL 

Mocht je nog info hebben over buitenland blokkade buiten EU gebaseerd op kennis vanuit Simyo zelf (en niet speculaties) hoor ik het graag. Dat was namelijk het onderwerp van dit topic :)

 

Om er toch even op in te gaan en dan er niet meer over te discussiëren:

Je stelt dat Simyo in kwaliteit een van de slechtste providers is van NL, mwah https://www.consumentenbond.nl/mobiel-abonnement/beste#no1 ik lees dit toch anders


Helaas gaat dat niet gebeuren. KPN wil van Simyo af en daarom wordt Simyo langzamerhand elke keer goedkoper en slechter. Daarom heeft Simyo als laatste ook nog steeds geen 5G.

Tip: Youfone wel bundels buiten de EU en zit ook op het KPN netwerk (en heeft 5G en is goedkoper).

 

Hoi @PietL 

Erg benieuwd waar je deze informatie vandaan hebt gehaald.
Zeker gezien er nog helemaal niets gecommuniceerd is (ook niet via de media) dat KPN af zou willen van Simyo.

Als je dit schrijft, moet je dit wel kunnen onderbouwen natuurlijk.
Maar staat wel volledig los van de vraag van mede forumlid @Danielthuis die om heel iets anders vroeg.


Hi @PietL,

Ik wil je vragen om on-topic te blijven, aangezien dit niets te maken heeft met het topic van @Danielthuis. Verder wil ik je vriendelijk verzoeken om bronnen te vermelden bij zulke uitspraken. Ik ben net als @Michel.uit.Arnhemook benieuwd naar waar je deze informatie vandaan hebt. Als je geen bronnen kunt toevoegen, vraag ik je om je bericht te verwijderen, aangezien dit niet is toegestaan volgens onze huisregels.

Groetjes,
Seren


Hoi @Seren heb je toevallig al een antwoord gekregen? Alvast dank!

Hoi @Danielthuis,

Bedankt voor je bericht. Goed dat je hier over informeert, ik kan goed begrijpen dat je dit graag ook terug zou willen zien bij Simyo. Op dit moment bieden wij deze optie bij Simyo niet aan, het is voor mij ook onduidelijk of wij dit in de toekomst gaan implementeren. Ik ga deze vraag intern voor je uitzetten, zodra ik een antwoord heb zal ik dit met je delen. 


Groetjes,
Seren

 


Hoi @Seren heb je toevallig al een antwoord gekregen? Alvast dank!

 

Hoi @Danielthuis, ik heb helaas nog geen terugkoppeling. Ik zal er weer even achteraan gaan. Zodra ik meer weet zal ik je dit laten weten!


Reageer