.

Beantwoord

Reizen buiten Europa. Wat te doen met mijn abonnement?

  • 2 August 2017
  • 2 reacties
  • 502 Bekeken

Beste medewerkers,

Vanaf oktober ga ik voor ongeveer 7 maanden (misschien langer) reizen door Australië, New Zeeland en Azië.
Op internet heb ik het een en ander gelezen over het pauzeren van telefoon abonnementen in Nederland maar ik vroeg me af welke opties en mogelijkheden jullie mij kunnen bieden.
Is er bijvoorbeeld ook een goedkoop abonnement waar ik gebruik van kan maken tijdens mijn reis zodat ik een aantal belminuten en wat mb's voor internet heb?

Ik hoor graag wat de mogelijkheden zijn en of ik inderdaad mijn abonnement moet afsluiten of pauzeren als ik dit niet kan gebruiken tijdens mijn reis.

Met vriendelijke groet,
Marleen
icon

Beste antwoord door Groentjuh 2 August 2017, 15:50

Bekijk originele reactie

2 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Als klant weet ik dat Simyo heeft geen voordelige opties voor buiten Nederland en zone 1 landen. Pauzeren kent Simyo ook niet. Er blijft dus alleen over om kosten te besparen. Hiervoor zijn 2 opties:

1) Je kunt je abonnement helemaal omlaag zetten waardoor je tussen de 4 en 7 euro per maand betaald (afhankelijk van welk abonnement je nu hebt).

2) Je kunt overgaan naar prepaid. Dat kan echter niet als je nog vast zit aan een jaarabonnement. Daarnaast moet je één keer bellen/smsen/internetten of opwaarderen, omdat prepaid maar 6 maanden zonder gebruik actief blijft. Na de reis kan je dan weer overstappen naar Sim-only.
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Marleenkuhne,

Welkom op het Forum!

Wat leuk dat je op reis gaat! Ik kan het me voorstellen dat je dan niet zoveel aan je abonnement hebt, aangezien het verbruik buiten je bundel valt.

Ik zie dat Groentjuh al het één en ander heeft uitgelegd, waarvoor dank! Allebei de opties zijn mogelijk. Ik zal even de voor- en nadelen op een rijtje zetten.

Je bundels omlaag zetten is het makkelijkst. Je past je bundels aan voordat je gaat. Deze wijziging gaat per de 1e van de volgende maand in. Zodra je weer terug bent, wijzig je je bundels weer terug zoals ze nu zijn. Het nadeel hiervan is dat je nog steeds de maandelijkse kosten van een abonnement betaalt, al zijn het maar een paar euro. Het voordeel is dat je wel je huidige voorwaarden en voordelen kunt behouden.

Als je overstapt naar Prepaid, kun je een Prepaid bestellen op onze website met nummerbehoud. Dit kan alleen als je een maandelijks opzegbaar abonnement hebt. Binnen 6 werkdagen wordt je huidige nummer op je Prepaid simkaart gezet. Op die dag wordt je abonnement stopgezet. In die maanden betaal je geen kosten voor je abonnement. Zodra je weer terug bent in Nederland, kun je weer overstappen naar Sim Only. Dit kan de volgende dag al geregeld worden. Het resterende beltegoed wordt in mindering gebracht op je eerste factuur. Het nadeel hiervan is dat je dan wel wordt gezien als nieuwe klant. Je kunt dan alleen kiezen voor de bundels die op onze website staan. Als je nu bijvoorbeeld verlengbundels hebt, kun je deze nog niet kiezen. Dit kan weer na 9 maanden.

Ik hoop dat ik je zo voldoende informatie heb gegeven zodat je een keuze kunt maken die voor jou goed voelt. Laat je het weten als je hier nog vragen over hebt?

Groetjes,
Asma

Reageer