.

Beantwoord

Probleem connectie netwerk buitenland. Wat nu?

  • 6 September 2019
  • 5 reacties
  • 372 Bekeken

Ik zit nu in Andalusië en kan geen verbinding krijgen met een locaal netwerk. Dus niet bellen en ook geen internet.
In Mijn Simyo heb al alle instellingen goed staan. Ik heb toestel al enkele keren opnieuw aangezet.
Niets helpt.
Wie weet raad?

(Nb ik ben nu via wifi van hotel verbonden)
icon

Beste antwoord door Jihane 8 September 2019, 14:46

Bekijk originele reactie

5 reacties

Reputatie 7
Badge +10
Hoi Waterbies,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat jammer dat het niet lukt om te verbinden met een buitenlands netwerk! Ik heb je aansluiting erbij gepakt en meteen een reset uitgevoerd op je buitenlandse opties, wat voor een opkikker op het netwerk zorgt. Wil jij je toestel een kwartier uitzetten en daarna weer aandoen?

Lukt het dan nog niet? Dan wil ik je vragen om handmatig een ander netwerk te kiezen op je mobiel via Instellingen > Aanbieder. Daar vink je uit dat je toestel automatisch naar netwerken zoekt, zodat je zelf netwerken kunt selecteren.

Laat je me weten of het zo lukt?

Groetjes,
Jihane
Beste Jihane,

Dank voor je reactie.
Ik heb toestel kwartiertje uitgezet en toen weer aan. Het toesel is nu gekoppeld aan "Movistar Simyo".
En ik kan er nu gelukkig mee bellen en gebeld worden. Ook lukt het mj om zelf een netwerk te selecteren.
Maar helaas heb ik nog geen internet, terwijl ik dat wel aangevinkt heb. En op mijn toestel hb ik roaming "aan" staan. Kan jij helpen om dit op te lossen?
Reputatie 7
Badge +10
Hi Waterbies,

Wat goed om te horen dat het nu tenminste wel lukt om te bellen en om gebeld te worden! Ik raad je aan om dit artikel te lezen en voornamelijk de stap 'APN toevoegen' te bekijken. Dit lost vaak het internetprobleem in het buitenland op!

Laat je me weten of je er zo uit komt?

Groetjes,
Jihane
Beste Jihane,
Hartelijk dank voor je bericht en de nadere instructie. Ik heb een APN toegevoegd en hiermee is het probleem verholpen.
Ik had hier zelf nooit uit gekomen. Ook niet met de standaard Q&A's.
Hartstikke bedankt!
Reputatie 5
Badge +4
Hoi Waterbies,

Heel graag gedaan namens Jihane! Nog een fijne tijd in Andalusië!

Groetjes,

Kevin

Reageer