Skip to main content

Ik was eind september en begin oktober 2024  op vakantie op de Middellandse zee, op een cruiseschip.

Ik weet dat op zee andere kosten gelden omdat het schip gebruik maakt van het maritieme netwerk. Ik heb bewust mijn roaming uitgezet als we op zee waren en alleen gebruik gemaakt van Wifi als we aan land waren. Hoe kan het dat ik op mijn factuur van september belast ben voor extra kosten internet, via het netwerk van Bermuda (!!), terwijl ik gevaren heb op de Middellandse zee? En landen als Italië, Griekenland en Kroatie bezocht heb?

Hoi @NeeltjeH,

Bedankt voor je bericht. Goed dat je hier contact over opneemt!

De Bermuda verbinding is hetzelfde als de satellietverbinding. Je toestel maakt altijd verbinding met het sterkste netwerk in de buurt. In dit geval is het sterkste netwerk die van het satelliet/Bermuda netwerk.

Je toestel heeft tijdens je rit verbinding gemaakt met het netwerk op de boot die mogelijk geregistreerd staat in Bermuda. Hierdoor was je aan het roamen terwijl je fysiek niet in Bermuda aanwezig was.

Verbind voortaan met een provider aan het vaste land en selecteer handmatig je netwerk wanneer je per boot reist. Het is ook mogelijk om je internet volledig uit te zetten via je mijn Simyo. 

Ik wil graag met je meekijken naar de gemaakte kosten. Wil je mij een privé bericht sturen met daarin je telefoonnummer, geboortedatum, postcode + huisnummer en je e-mailadres?

 

Ik zie je berichtje graag tegemoet.

Groetjes,
Ashley

 


Reageer