Skip to main content

.

Ik ben lekker op vakantie ik Corfu. Op de site van Simyo staat heel fijn dat Griekenland binnen mijn bundels valt. Dus ik schrok er wel van toen ik even een ritje naar het noordoosten van het eiland had gemaakt en er stond opeens een rekening van 20 euro open. Blijkbaar heeft mijn telefoon verbinding gemaakt met een zendmast vanuit Albanië. Ik was hier zeker niet van op de hoogte en heb mijn 4g maximaal 15 minuten aan gehad en mijn telefoon uit. Belachelijk hoge kosten dus! Zeker omdat hierover niks op de site staat en dit is totaal niet mijn fout, maar ik moet er wel voor betalen??

Je mobiel maakt contact met de sterkste zender in de buurt, beter is het in dat soort grensgebieden handmatig een provider te kiezen i.p.v.automatisch om dat soort kosten te voorkomen @Annemijn.d 

Hoi @Annemijn.d,

Bedankt voor je bericht. Wat jammer om te horen dat je kosten buiten je bundel hebt gemaakt! Ik leg je graag uit wat er is gebeurd.

De uitleg van @J.D.L. klopt helemaal, super bedankt voor je hulp!. Je simkaart maakt inderdaad automatisch verbinding met het sterkste netwerk wat aanwezig is. Als je simkaart verbinding maakt met een zendmast in Albanië terwijl je in Griekenland bent, dan versturen wij altijd een grensbericht. Je kunt in dit geval het beste handmatig een netwerk selecteren in je telefoon. Via onze Toestelhulp kun je stapsgewijs zien hoe je dit kunt doen, je kiest hier dan voor iOS of Android. Op deze manier zou je dit in de toekomst kunnen voorkomen. 🙂

Groetjes,
Roeqajja

Reageer