Skip to main content
Vraag

Onterechte dure factuur

• July 8, 2026
  • 1 reactie
  • 6 Bekeken

Vrijdagavond 3 juli ga ik naar Londen met mijn dochter, vooraf gecheckt of de bundel daar geldig is en dat werd bevestigd.

Zaterdag krijg ik een sms van Simyo dat mijn bundel ook geldig is in het verenigd koninkrijk.

Maandagochtend weer terug naar Nederland en om 11.30 geland.

Maandagavond krijg ik een sms dat 80% van mn bundel verbruikt is en hetzelfde moment een sms dat mn bundel van 12000MB op is.

Dinsdag om 14.49 krijg ik een sms dat vanwege hoge kosten in korte tijd m'n simkaart geblokkeerd is, vond ik vreemd maar goed.

Ingelogd op Simyo en staat er dat ik meer als € 240,00 moet betalen en als ik € 100,00 betaal de blokkade wordt opgeheven.

Vanmiddag € 100,00 euro overgemaakt en krijg gelijk weer een sms dat hij weer geblokkeerd wordt vanwege de hoge kosten.

Krijg een mail dat de kosten boven de € 250.00 zijn en dat ik nu minimaal € 126,00 moet overmaken, toen ben ik toch eens gaan kijken wat ik aan mb gebruikt heb in Engeland.

Totaal 469 sec film en 31 foto's verstuurd, bij m'n instellingen gekeken wat ik verbruik met foto en video, foto's 2 tot 4 MB per foto uitgaande van 4 MB max dus, is dus totaal maximaal 124 MB.

Film 30fps 1080P HD gebruikt 1,5 tot 4 MB per seconde uitgaande van 4 MB x 469 seconde is dus totaal maximaal 1876 MB, dus totaal aan foto en video maximaal 2 GB en ik had een bundel van 12 GB, hoe kan het uberhaupt zo zijn dat ik bij moet betalen, voel mij dan ook behoorlijk opgelicht!!!!!

Maar ik laat dit helemaal uitzoeken voorlopig stap ik al gelijk over naar een andere provider, dit kan echt niet.

1 reactie

JanD
Forum|alt.badge.img+7
  • Forum Expert
  • July 8, 2026

Beste ​@kaaiman op app-niveau kun je zien waar de data aan verstookt is en daar maatregelen op nemen.

Is de data ook niet verstookt tijdens de oversteek van en naar Engeland, want boven zee ben je niet in de EU en VK?

Bij een Androidtelefoon kun je zelf een datawaarschuwing en -blokkade instellen.

Zet verder het dataplafond aan om dit voor een volgende keer te voorkomen en gaat dan per de 1e van de komende maand in.

Succes.