Skip to main content
Hoi, 



Ik heb al sinds een hele tijd (naar mijn weten) de instellingen voor bellen en internet in het buitenland aan staan. Desondanks heb ik nu al voor de derde keer mee gemaakt dat ik geen bereik heb in het buitenland (betreft belgie & oostenrijk). Dat houd in dat ik niet kan bellen, geen internet  heb en zelfs geen mogelijkheden zie om wifi te gebruiken (lijkt in verband te staan met het feit dat er 0 bereik is). Jullie werken toch met een KPN netwerk of iets dergelijks? Dat netwerk zou mijn telefoon toch gewoon moeten oppakken?



Volgende week vertrek ik voor een aantal weken naar Frankrijk en wil ik graag dat dit toch goed geregeld is. 



Heb al verschillende discussies gelezen op dit forum, maar het antwoord nog niet kunnen vinden.



Begreep dat het kon liggen aan instellingen van mijn telefoon? Kunnen jullie me helpen om dit te regelen? (ter info: ik heb een samsung s2)



Alvast heel erg bedankt!



Gr. 
Hallo Dropje.



Wifi staat helemaal los van bereik gsm zendmasten.

Normaal gesproken zou wifi gewoon moeten werken, maar afstand tot router, obstakels (muren, verdiepingen) kunnen een rol spelen

Er zijn wel extenders verkrijgbaar die het wifi-bereik vergroten, maar persoonlijk ben ik dan toch eerder voor een extra router.



Heb je al geprobeerd handmatig netwerk zoeken voor bellen o.i.d.?



Is het duidelijk voor je?



Groet,

Friesian
Hoi Friesian, 



Bedankt voor je snelle reactie. Heb er niet ontzettend veel verstand van dus het is me destijds ook niet gelukt om handmatig iets te vinden, maar of ik dat 'handmatig vinden' op de juiste manier heb aangepakt is maar de vraag 😉 haha



Ik heb in nederland helemaal geen problemen met wifi of bereik, ben 100% tevreden maar in het buitenland doet mn telefoon gewoon niets meer. Dus even afgezien van wifi is de hoogste prioriteit voor mij nu om voor a.s. vrijdag te regelen dat ik in het buitenland kan bellen en smsen ;)



Dus nogmaals, Help :)



Gr. 
Hoi Dropje..



Normaal gesproken verwacht je dat netwerk kiezen automatisch zou werken. (bel/sms)

Lees even alles wat hier staat.

Ben benieuwd of dit helpt. 🆒



En vergeet niet de juiste landcode bijvoorbeeld NL is +31 dus 06123456 wordt +316123456.

Wat betreft sms, ff voor de zekerheid, berichtencentrale nr. +31653131313.



Groet,

Friesian
Hoi Dropje, welkom op het Simyo forum 🙂



Ik begrijp heel goed dat het vervelend is om in het buitenland zonder telefoon zit en zelfs helemaal zonder bereik. Zoals Friesian al aangeeft, heeft je Simyo simkaart helemaal geen invloed op je WiFi ontvangst, maar de rest wel!



Het is verstandig om in het buitenland handmatig te zoeken naar beschikbare netwerken met het beste bereik 🙂 Dit doe je op een Samsung s2 door te gaan naar "instellingen" -> "Mobiel en netwerken" -> "Aanbieders". Je telefoon gaat meteen zoeken naar beschikbare netwerken waarna je de mogelijkheid krijgt op te kiezen tussen automatisch of handmatig. Hier kies je de functie handmatig en selecteer je het netwerk met de meeste bereikstreepjes.



Ik heb voor de zekerheid je simkaart instellingen nog nagekeken met de IT-afdeling en hier staat alles goed ingesteld 🙂



@Friesian: Dankjewel voor de tips! 🙂

Reageer