.

Beantwoord

Onbekende sms naar het buitenland gestuurd zonder mijn weten. Wat nu?

  • 25 April 2017
  • 2 reacties
  • 340 Bekeken

ik schijn voor 7 cent gesms't te hebben naar tsjechië, ik weet niet eens hoe ik dat moet doen, graag de 7 cent verwijderen
icon

Beste antwoord door RicoK 26 April 2017, 09:43

Bekijk originele reactie

2 reacties

Reputatie 7
Een moderator zal hier naar kijken. Wel kun je ervan uit gaan dat het verbruik, dus het versturen van dit sms'je, wél heeft plaats gevonden.

Je zou ook kunnen kijken in je eigen telefoon bij de verstuurde berichten op de datum van het sms'je.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi lonencees,

Welkom op het Simyo Forum.

Wat lastig dat er onduidelijkheid is ontstaan over dit verzonden sms'je! Vooral als je hem niet bewust hebt gestuurd. Ik heb direct met je meegekeken naar deze kosten en zie het sms'je inderdaad staan in je verbruik. Het nummer komt mij verder niet bekend voor en ook op Google is er niet echt wat over te vinden. Heb jij zelf al naar het nummer gekeken?

Zoals RicoK al aangeeft, heeft het verbruik wel plaatsgevonden. Dit wordt namelijk rechtstreeks vanaf jouw simkaart geregistreerd. Het kan voorkomen dat er een activatie-sms voor een bepaalde app gestuurd is. Dit kunnen instellingen zijn geweest of zoiets dergelijks. Je ziet dan vaak geen berichten staan in je inbox of bij de verstuurde berichten. Dit kan allemaal op de achtergrond.

Een smartphone kan erg veel dingen uit zichzelf. Het is van belang om goed in de gaten te houden waar het toestel allemaal toestemming voor heeft om uit zichzelf in gang te zetten. Zie jij wel een sms'je staan in je verzonden berichten? Dan kun je de inhoud eens bekijken om na te gaan wat er precies verzonden is. Ik hoor graag van je of je iets hebt kunnen vinden in je telefoon.

Als je verder nog vragen hebt hierover, dan hoor ik het graag.

@RicoK, bedankt voor je antwoord!

Groetjes,
Angela

Reageer