.

Beantwoord

niet aangemeld bij netwerk, hoe kan dat?

  • 25 September 2018
  • 4 reacties
  • 2425 Bekeken

goedemiddag,

ik verblijf momenteel in het buitenland en krijg nu te zien: niet aangemeld bij netwerk.
ik heb gelezen dat dit wel vaker gebeurt bij Simyo.

kunnen jullie mij hierbij helpen ?

mvg
Ben
icon

Beste antwoord door Ray 25 September 2018, 15:37

Bekijk originele reactie

4 reacties

Hallo @Bennie V

Het klopt dat je het wel vaker leest, maar die duizenden keren dat het wel gewoon werkt lees je niet dus best een vertekend beeld toch?

Hieronder zie je een algemene checklist, loop die even na.

Prepaid:
Prepaid bellen, staat bellen en gebeld worden in het buitenland aan op Mijn Simyo?https://mijn.simyo.nl/instellingen#tab_netwerkinstellingen
Staat roaming AAN op je toestel.
Heb je al geprobeerd naar netwerken te laten zoeken? Start daarna je toestel even opnieuw op.
Heb je geen of een negatief saldo bij prepaid dan is bellen ook in het buitenland niet mogelijk.
Heb je prepaid - geen internet in het buitenland.

Sim-Only:
Staat bellen en gebeld worden in het buitenland en internet op je mobiel in het buitenland AAN op mijn Simyo https://mijn.simyo.nl/instellingen#tab_netwerkinstellingen ?
Staat data-roaming AAN op je toestel?
Staat je toegangspunt (APN) goed ingesteld? :
APN - internet
Gebruikersnaam - KPN (Is niet standaard ingevuld, deze zul je handmatig moeten invullen)
Wachtwoord - GPRS (als deze het niet doet gprs) (Is niet standaard ingevuld, deze zul je handmatig moeten invullen)

Sommige toestellen hebben de optie EU-Internet, deze moet, hoe verwarrend ook, op UIT staan.
Staat dit alles goed herstart dan je toestel en laat je toestel naar netwerken zoeken.

Vergeet niet de wijzigingen in de APN instellingen op te slaan.

Als je in de gelegenheid bent om jouw simkaart in een ander, simlockvrij, toestel te doen en die andere simkaart in jouw toestel (kruisproef) kan je detecteren of het probleem aan (de instellingen van) de simkaart ligt of aan het toestel.
Als dit alles niet lukt dan zal een moderator de buitenlandoptie op je simkaart resetten.

Hou je ons op de hoogte?

+++Wij bedanken Franswon eeuwig voor deze handige en mooie lijst.+++
hoi Ray,

bedankt voor de info.

ik denk dat alles goed staat maar heb voor de zekerheid even een screenshot toegevoegd.
ben uitgegaan van de sim only variant.
verder staat internet en bellen inmiddels ook op 'aan'

toch blijft de melding verschijnen dat er niet aangemeld kan worden.

wat kan ik er zelf nog meer aan doen om dit op te lossen ?

de telefoon is inmiddels ook al herstart.

hoor je graag terug.

groeten Ben

zojuist begint alles weer te werken

bedankt voor de uitleg en nog een prettige avond!
Reputatie 4
Badge +3
Hoi Ben,

Welkom op het Simyo!

Fijn om te lezen dat alles weer werkt! Soms kan het even duren voordat je simkaart verbinding maakt met een buitenlandse netwerk.

Ik wens je een fijne tijd in het buitenland!

@Ray bedankt voor je antwoord!

Groetjes,
Ashweeta

Reageer