Skip to main content

.

Hallo!! 



Ik heb dringend hulp nodig omdat mijn mobiel geen netwerk kan vinden en dus niet kan sms of bellen vanuit het Buitenland!! *(ik heb een prepaid SIM kaart van simyo en een Sony xperia Z1 compact) 

Ik zit sinds vandaag voor een half jaar in Zuid Afrika, en ik heb mijn sms functie bij DIT nummer echt nodig om mijn TAN code te kunnen ontvangen om te kunnen internetbankieren...

Bellen voor het buitenland staat aan. De roaming staat op internationaal. Ik kan het netwerk niet handmatig zoeken, en de netwerken die hij vindt automatisch daar staat een klein verbodsbordje voor *rondje met een streep erdoor, deze kan ik dus niet gebruiken.



Hoe krijg ik dit zo snel mogelijk opgelost?



alvast bedankt
Waarom kan je niet handmatig naar een netwerk zoeken? Dat kan toch bij vrijwel iedere mobiele telefoon? Het is mogelijk dat je wel verbinding kunt krijgen als je een ander netwerk kiest. Het is ook mogelijk dat je aansluiting door Simyo gereset moet worden, dat wil ook wel eens helpen. Afwachten tot een moderator zich hiermee gaat bemoeien, als er haast bij is kan je ook contact zoeken via Twitter. Of bellen met de klantenservice als er een vaste telefoon in de buurt is.
Hoi Meike123,



Welkom op het forum.



Leuk om te horen dat je sinds deze week in Zuid-Afrika zit. Jammer dat je simkaart niet wil meewerken aan een mooi begin van je periode in het buitenland :(



Ik zie dat je via de e-mail al contact hebt gehad met collega Estelle. Zij heeft op het netwerk een reset voor je uitgevoerd.



Je had een screenshot meegestuurd waarop te zien is dat je daar op geen enkele netwerk kon aanmelden. Het lijkt erop dat de klacht met je toestel te maken heeft. Want alle instellingen op het netwerk staan voor de reset gewoon goed.



Ben je in de mogelijkheid om je simkaart uit te testen in een ander toestel? Zou je tegelijkertijd ook een lokale simkaart in je eigen toestel willen plaatsen? Lukt het om daarmee (handmatig) aan te melden op het netwerk?



Kan je aangeven of de reset geholpen heeft?



@Scotsman, bedankt voor het meedenken.
Hallo!



Bedankt voor de reactie!



Ik heb geprobeerd om mijn sim in een andere tel te doen. Dat werkt ook niet. Ik krijg dan drie opties voor netwerken maar kan niet verbinden...



Ik heb nog geen Afrikaanse sim kunnen kopen. Dit wil ik morgen doen dan zal ik uitproberen of dat wel werkt

Maar ik denk zelf dat het probleem bij de sim ligt gezien hij het in mijn Samsung ook niet doet..



Zijn er nog andere dingen die gedaan kunnen worden?



Groet Meike
Ik heb hetzelfde probleem vanuit Brussel. Ik kan me ook niet aanmelden bij een netwerk. Mijn sim only abonnement is gisteren omgezet naar een een prepaid. Eerst dacht ik dat het omzetten het probleem was. Maar ondertussen betwijfel ik het. Wat kan ik nu doen?
Hoi Meike123,



Wat vervelend dat het steeds niet lukte om verbinding te krijgen in Zuid Afrika :(

We hebben hier jouw aansluiting nogmaals gecheckt en alle instellingen aan onze klant staan 'open' voor een verbinding in het buitenland.

Ik heb een Netwerkspecialist van KPN na laten gaan of je simkaart inmiddels aangemeld is en dat blijkt het geval te zijn, gelukkig.

Je bent nu toch op MTN aangemeld?



Hi shan, welkom op het forum!



Wanneer je net bent overgestapt van Sim Only naar Prepaid is het handig om nog even je instellingen van je nieuwe aansluiting na te kijken.

Op Mijn Simyo kun je alles zo instellen zoals jij dat wilt. Daar kun je ook de optie 'Bellen in en naar het buitenland' aanzetten.

Om te kunnen bellen dien je daarna misschien handmatig een netwerk te selecteren. Je kunt dan kiezen uit BASE, Mobistar of Proximus.

Laat je nog even weten of het gelukt is?
Ik ondervind hetzelfde probleem in Portugal. Zowel bij mijn vrouw als bij mijzelf lukt het niet verbinding met een provider te krijgen. Mijn vrouw heeft een Samsung en zelf heb ik een LG. Het lijkt mij dat het probleem toch bij Simyo ligt, te oordelen naar bovenstaande klachten.

Zeer vervelend omdat je nu niet bereikbaar bent.



R. Siemens
Hoi R. Siemens,



Welkom op het Simyo Forum.



Super lastig dat zowel jij als jouw vrouw in Portugal geen connectie met het netwerk kunnen maken :(



Jouw telefoonnummer kan ik zien omdat je hiermee ingelogd bent op het forum. Om deze reden heb ik een reset uitgevoerd op de buitenlandoptie. Ik wil je vragen om de telefoon uit te zetten en na 10 minuten weer opnieuw op te starten. Wil je laten weten of dit gelukt is en of je nu wel een verbinding kunt maken?



Lukt dit niet, jammer! In dat geval wil ik je vragen om handmatig een netwerk te selecteren. Op dit moment kan het zijn dat jouw telefoon dit automatisch doet en hierdoor een minder goed netwerk kiest. Je kunt in dit geval handmatig een aantal netwerken testen. Laat je weten of het gelukt is?



Als je mij via een privébericht het 06-nummer van jouw vrouw wilt sturen, dan ga ik gelijk haar aansluiting bekijken. Je stuurt mij een privébericht door op mijn naam te klikken. De optie komt dan bij je in beeld.



Groetjes,

Angela

Reageer