.

Vraag

Naar buitenland emigreren met nummerbehoud en toch gebruiksgemak

  • 7 August 2023
  • 0 reacties
  • 38 Bekeken

Hoi Simyo,

Inmiddels door de andere vragen m.b.t. nummerbehoud en wonen in het buitenland doorlopen. Hierdoor snap ik dat het beste is om van Simyo Sim-only naar Simyo Prepaid om te schakelen. Echter zal je hiervoor eens per 6 maanden een sms/belletje, opwaarderen of een andere activiteit voor moeten uitvoeren om je nummer geldig en levend te houden. In een wereld waarin je dubbele verificatie steeds belangrijker wordt, is het essentieel en gemakkelijk om een nummer te behouden voor je DigiD, internetbankieren en andere gemachtigde apps.

Zou het een idee zijn om een Simyo Nummerbehoud abonnement aan te bieden onder Sim-Only. Dit abonnement zou puur bedoelt zijn voor klanten die hun nummer willen behouden tegen minimale administratieve kosten, bijvoorbeeld €2 per maand. Dit houdt de rompslomp tegen dat je eraan moet denken (menselijke fout) om iedere 6 maanden een teken van leven te geven, maar heeft bovenal het voordeel dat wanneer je voor vakantie of bezoek terug in Nederland bent, om dan voor die maand een hogere sim-only bundel te nemen. Ik zou zo een abonnement erg graag willen en heeft meer gebruikscomfort en financieel voordeel voor Simyo als host. Hoe denken anderen hierover?

Hier nog even wat meer context over mijn situatie:

“Ik verhuis namelijk voor werk naar Nairobi, Kenia vanaf eind deze maand. Ik heb daar een jaarcontract maar zou eventueel langer willen blijven. Heel graag zou ik mijn NL nummer willen behouden, alleen al om mijn bestaande contactenlijst niet met (weer) een buitenlands nummer op te zadelen maar vooral om internetbankieren, DigiD en alle aan apps gekoppelde machtigingen te blijven gebruiken op een makkelijke wijze. Wat zou jullie advies zijn? Ik ga hiernaast ook zeker een Keniaans nummer nemen voor mijn dagelijks gebruik, maar ik zou erg graag het Nederlandse nummer voorlopig willen behouden om die te blijven gebruiken tijdens mijn bezoeken aan Nederland en apps functionaliteiten. Ik hoor het graag, dank alvast! groet Bram”

Met vriendelijke groet,

Bram


0 reacties

Geen reactie

Reageer