Skip to main content

.

Beantwoord

Na DRIE WEKEN nog geen goed internet!?


Forum|alt.badge.img

Ik probeer via de klantenservice al drie weken lang goed werkend internet op mijn nieuwe Samsung te krijgen! Alles gedaan, tot een nieuwe simcard toe, en nóg doet hij het niet. Mijn partner heeft hetzelfde netwerk, dezelfde instellingen en heeft nul problemen met internet. 

 

Vandaag bel ik wéér (ik moet record beller zijn (stuur me een beker!) en zecht Truus dat ik me niet zo moet opwinden!

Dat ze verder gaat overleggen met een afdeling wat ze nog kunnen doen, "want we hebben alles gedaan"! 

 

Wat is dit voor een slechte service? Hoe kom ik hier uit? Moet ik eerst een klacht gaan indienen? 

Beste antwoord door Seren

Hoi ​@Grietjebeltgraag,

Bedankt voor de aanvullende informatie en screenshots. Ik begrijp heel goed dat dit enorm frustrerend is en dat je gewoon goed werkend internet wilt. Na het bekijken van je screenshots valt het me op dat je momenteel verbonden bent met het NOS 2G-netwerk. Dit zou kunnen verklaren waarom je internet zo slecht werkt. Je geeft aan dat je het Telecomunicações Móveis Nacionais netwerk niet ziet als optie. Op je screenshot zie ik dit netwerk inderdaad niet, maar wel Vodafone P 4G, MEO 4G, en NOS 4G. Zou je één van deze netwerken handmatig kunnen selecteren? Dit zal je verbinding echt aanzienlijk moeten verbeteren.

Op verzoek heb ik opnieuw contact opgenomen met de netwerk specialisten en zij geven aan dat er geen blokkade is op het netwerk of iets dergelijks dat de trage internetverbinding zou kunnen veroorzaken. Ze bevestigen dat dit komt doordat je verbonden bent met een 2G-netwerk. Ik wil je daarom echt vragen om handmatig te kiezen voor een 4G-netwerk. Zou je me kunnen laten weten of dit de situatie heeft verbeterd?

Groetjes,
Seren

Bekijk originele reactie
Dit topic is gesloten. Je kunt geen reactie achterlaten.

11 reacties

Ron H
Forum|alt.badge.img+6
  • Know-it-all
  • 1274 reacties
  • 6 februari 2025

Even voor de zekerheid heb je de simkaart wel eens omgewisseld met die van je partner.
zo ja wat was het resultaat?


Seren
Community manager
Forum|alt.badge.img+7
  • Community manager
  • 1692 reacties
  • 7 februari 2025

Hoi ​@Grietjebeltgraag,

Bedankt voor je bericht. Allereerst wil ik mijn excuses aanbieden voor de negatieve ervaring die je hebt gehad met onze klantenservice. Service staat bij Simyo hoog in het vaandel en dit is uiteraard niet de service die wij je willen bieden. Daarnaast kan ik mij heel goed voorstellen dat het enorm vervelend is dat je internet niet goed werkt. 

Op jouw aansluiting zie inderdaad dat je meerdere malen contact met ons hebt gehad en dat zelfs de netwerkspecialisten hebben meegekeken op jouw aansluiting. Zij gaven aan een 2G verbinding te zien. Dit komt door het netwerk waarmee je bent verbonden. Zij gaven als oplossing om handmatig voor het Telecomunicações Móveis Nacionais netwerk te kiezen, daar zou je wel een 4G internetverbinding mee moeten krijgen. Wil je ook even controleren of of je wel je 4G hebt ingeschakeld in je telefoon. Ik hoor graag van je of dit de situatie verbeterd. 

Wat ik mij nog wel afvraag is of je dit probleem alleen hebt in het buitenland? Ik hoor graag van je.

Groetjes,
Seren


Forum|alt.badge.img

Ik zou dat zó graag willen onderschrijven, die fantastische klantenservice. Maar het is toch niet mogelijk. Eerder zou je mij ervaringsdeskundige kunnen noemen over alles, wat niet goed werkt op de klantenservice. Helaas, maar echt waar.

 

Die technische meneer, ik vraag me af waar hij gekeken heeft. Die provider heb ik in al de dagen van deze drie weken niet één keer gezien. Die bestaat dus geheel niet in mijn lijst. En dat ik op 2G zou zitten, is net zo onlogisch. Ik zit op hetzelfde netwerk als mijn partner en due heeft supersnel internet. Alles wijst toch geheel naar instellingen. Die op mijn telefoon zijn zó vaak nagekeken, dat er door de 1elijns service echt niets meer hoeft te worden nagekeken, lijkt me. Maar nee hoor, we gaan het gewoon nógmaals allemaal opnieuw opsommen!

In Nederland heb ik nergens last van gehad. Het us hier ontstaan. Ik dacht omdat ik een nieuw toestel ging gebruiken, maar die ligt nu in de kast en ik zit weer op mijn oude toestel. Die ken ik van haver tot gort, maar die doet het dus ook niet meer, ondanks die nieuwe simcard.. 

 

Kom op nou! Wat zeggen die protocollen? Stuur mijn probleem door naar de meest ervaren afdeling! DRIE WEKEN NU, HÈ. 

 


Seren
Community manager
Forum|alt.badge.img+7
  • Community manager
  • 1692 reacties
  • antwoord
  • 10 februari 2025

Hoi ​@Grietjebeltgraag,

Bedankt voor de aanvullende informatie en screenshots. Ik begrijp heel goed dat dit enorm frustrerend is en dat je gewoon goed werkend internet wilt. Na het bekijken van je screenshots valt het me op dat je momenteel verbonden bent met het NOS 2G-netwerk. Dit zou kunnen verklaren waarom je internet zo slecht werkt. Je geeft aan dat je het Telecomunicações Móveis Nacionais netwerk niet ziet als optie. Op je screenshot zie ik dit netwerk inderdaad niet, maar wel Vodafone P 4G, MEO 4G, en NOS 4G. Zou je één van deze netwerken handmatig kunnen selecteren? Dit zal je verbinding echt aanzienlijk moeten verbeteren.

Op verzoek heb ik opnieuw contact opgenomen met de netwerk specialisten en zij geven aan dat er geen blokkade is op het netwerk of iets dergelijks dat de trage internetverbinding zou kunnen veroorzaken. Ze bevestigen dat dit komt doordat je verbonden bent met een 2G-netwerk. Ik wil je daarom echt vragen om handmatig te kiezen voor een 4G-netwerk. Zou je me kunnen laten weten of dit de situatie heeft verbeterd?

Groetjes,
Seren


Forum|alt.badge.img

Het lukt me niet om mijn bericht aan jou te sturen. Hij blijft telkens hangen en dan verdwijnt het bericht... 

 

Help nou toch. Dit kan toch niet. Het wordt er alleen maar slechter op. 


Seren
Community manager
Forum|alt.badge.img+7
  • Community manager
  • 1692 reacties
  • 11 februari 2025
Grietjebeltgraag schreef:

Het lukt me niet om mijn bericht aan jou te sturen. Hij blijft telkens hangen en dan verdwijnt het bericht... 

 

Help nou toch. Dit kan toch niet. Het wordt er alleen maar slechter op. 

Ik zal je even een privébericht sturen. Heb jij de instructies gevolgd in mijn vorige bericht? 


Forum|alt.badge.img
Ron H schreef:

Even voor de zekerheid heb je de simkaart wel eens omgewisseld met die van je partner.
zo ja wat was het resultaat?

Sorry voor de late reactie. Mijn tel doet het zó slecht, dat ik hem amper gebruiken kan. Maar het antwoord is kort: nee! Waarom niet? Ik heb de kruistest in mijn oude tel gedaan, en ook mijn andere simcard geprobeerd. Resultaat: andere simcard, perfect. Simcard Simyo, problemen 


Forum|alt.badge.img
Seren schreef:
Grietjebeltgraag schreef:

Het lukt me niet om mijn bericht aan jou te sturen. Hij blijft telkens hangen en dan verdwijnt het bericht... 

 

Help nou toch. Dit kan toch niet. Het wordt er alleen maar slechter op. 

Ik zal je even een privébericht sturen. Heb jij de instructies gevolgd in mijn vorige bericht? 

Hier dat screenshot. Wat doet die 'e' daar en wat is dat tekentje (als dat een tekentje tenminste is want ik herken het helemaal niet) dat naast het staafdiagram staat? 

 


Forum|alt.badge.img

Heb je

Seren schreef:
Grietjebeltgraag schreef:

Het lukt me niet om mijn bericht aan jou te sturen. Hij blijft telkens hangen en dan verdwijnt het bericht... 

 

Help nou toch. Dit kan toch niet. Het wordt er alleen maar slechter op. 

Ik zal je even een privébericht sturen. Heb jij de instructies gevolgd in mijn vorige bericht? 

Heb je de foto bekenen? Kan je me vertellen wat we daar zien ('e' en een onbekend teken)? Kan dit iets te maken hebben met mijn storingen? 


JanD
  • Consultant
  • 765 reacties
  • 12 februari 2025

 Beste ​@Grietjebeltgraag onderstaand uitleg van de E:

E staat voor “Edge”, dit is een mobiele internetverbinding die tussen GPRS (1e generatie mobiel internet) en 3G ligt. Deze verbinding is vaak heel traag en kom je vooral tegen in gebieden waar geen 3G of 4G dekking is.


Seren
Community manager
Forum|alt.badge.img+7
  • Community manager
  • 1692 reacties
  • 13 februari 2025
JanD schreef:

 Beste ​@Grietjebeltgraag onderstaand uitleg van de E:

E staat voor “Edge”, dit is een mobiele internetverbinding die tussen GPRS (1e generatie mobiel internet) en 3G ligt. Deze verbinding is vaak heel traag en kom je vooral tegen in gebieden waar geen 3G of 4G dekking is.

Thanks ​@JanD voor je uitleg! 

Even een update: Het heeft gisteren even geduurd maar we zijn er samen uitgekomen en alles werkt weer naar behoren. De oplossing was uiteindelijk een reset op het netwerk. Omdat het is opgelost, zal ik dit topic sluiten. Mocht je nog een vraag hebben ​@Grietjebeltgraag , kun je een nieuw topic openen.