.

Beantwoord

Moet ik ook 'de optie internet op je mobiel in het buitenland' aanzetten bij wifi?

  • 4 September 2015
  • 3 reacties
  • 335 Bekeken

Beste Simyo medewerkers,

Binnenkort ga ik op vakantie buiten Europa. Daar wil ik bij het internetten alleen gebruik maken en kunnen maken van wifi. Moet ik daarbij de optie 'internet op je mobiel in het buitenland' aanzetten? Of is dat alleen voor als je betaald wilt internetten, dus via mobiele gegevens?

Alvast bedankt!

Groet, Nynke
icon

Beste antwoord door Scotsman 4 September 2015, 17:16

Bekijk originele reactie

3 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Als je alleen van WiFi wilt gebruik maken in het buitenland, hoef je die optie NIET aan te zetten. Sterker nog, het is aan te bevelen om internet op je mobiel in het buitenland beslist niet aan te zetten, want dan voorkom je dat je telefoon al dan niet stiekem data gaat downloaden als je in het buitenland bent. Internetgebruik buiten Nederland kan snel in de papieren lopen want niet alleen zijn de tarieven veel hoger dan binnen Nederland, er zijn ook geen slimme buitenlandbundels te koop bij Simyo die de kosten binnen de perken zouden kunnen houden. Overigens maakt het voor dit verhaal niet uit of je binnen of buiten Europa reist, buitenland is buitenland!
Bedankt voor de nuttige reactie!!
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Nynke2,

Welkom op het Simyo Forum.

Heel slim om dit eerst even na te vragen 🙂 Zo kom je niet voor onverwachte kosten te staan. Het antwoord van Scotsman is zo volledig dat ik hier niets meer toe te voegen heb! Als je nog vragen hebt, dan weet je ons te vinden.

@Scotsman, wederom bedankt voor je heldere antwoord!

Ik heb dit topic verplaatst naar 'Buitenland'. Daar komt dit topic wat beter tot zijn recht :)

Groetjes,
Angela

Reageer