.

Beantwoord

Moet ik mijn APN instellingen aanpassen?

  • 5 July 2017
  • 4 reacties
  • 340 Bekeken

Badge
  • Startend Simyaan
  • 7 reacties
edit door @Thomas 17 juli 2018: De APN instellingen zijn inmiddels veranderd. In dit filmpje leggen we uit hoe je jouw iPhone instelt en voor Android hebben we dit filmpje.

Ik heb een mail gekregen dat internetten in het buitenland binnen de bundel staat. In de mail staat: En vul de volgende instellingen in voor de APN. APN: portalmmm.nl; Gebruikersnaam: KPN; Wachtwoord: GPRS.
Is dat echt noodzakelijk? Voordat het binnen de bundel kon gebruikte ik ook internet in het buitenland, toen had ik die instellingen niet ingevuld.
icon

Beste antwoord door Ray 5 July 2017, 16:23

Bekijk originele reactie

4 reacties

Ik ben onlangs in Duitsland geweest en had niks aangepast aan de APN instellingen. Dus als het werkt dan werkt het en anders kun je gebruikers naam en wachtwoord alsnog instellen.
Reputatie 7
Badge +10
Hi ToHa,

Wat een goede vraag! Ik ben blij dat internetten in het buitenland bij jou altijd goed is gegaan. Zoals Ray zegt, kun je alles gewoon laten staan als het werkt. Ken je het gezegde "If it ain't broke, don't fix it"? Dat is hier van toepassing. Ik raad je aan om pas in die APN instellingen te sleutelen als je internet niet blijkt te werken. Maar laten we er vanuit gaan dat alles helemaal op zijn pootjes terecht komt.

Ik zie ook dat jij je buitenlandse internetoptie netjes aan hebt staan (via Mijn Simyo > Instellingen > Netwerkinstellingen). Mooi! Let je er ook op dat je 'dataroaming' straks aanzet op je mobiel? Dan kun je gebruik maken van een buitenlands netwerk om te internetten.

Trek je aan de bel als je nog een andere vraag hebt?

@ Ray, dankjewel voor je reactie!

Groetjes,
Jihane
Badge
If it ain't broke don't fix it: Helaas had ik het al aangepast en nu kan ik dat niet meer ongedaan maken want nu zegt hij APN kan niet leeg zijn :(
Nu dan maar alles invullen en hopen dat het werkt?
Reputatie 6
Badge +7
Hoi ToHa,

Haha, maak je vooral geen zorgen! Nu weet je zeker dat je over de juiste instellingen beschikt. :$

Mocht het toch niet werken in het buitenland, dan kun je de volgende tips even doornemen.

Laat je het ons even weten als je in het buitenland bent geweest?

Groetjes,
Asma

Reageer