Beantwoord

Mobiel internet in het buitenland werkt niet, wat moet ik doen?

  • 5 oktober 2014
  • 5 reacties
  • 621 Bekeken

Badge
Internet in het butenland staan aan. Maar helaas kan ik toch niet internetten in het buitenland. Wat gaat er mis? Graag hulp.
icon

Beste antwoord door Kim 7 oktober 2014, 15:12

Hoi ceesdegroot,

Ik zie vanaf 1-10 verbinding met mobiel internet in Frankrijk terug, maar je hebt je bericht op het forum later geplaatst, daarom ben ik benieuwd waarom je zelf het idee hebt niet verbonden te zijn met mobiel internet? :)

Ik hoor het graag van je!

@Djoelzz & franswon, dank jullie wel voor het meedenken!
Bekijk originele reactie

5 reacties

Heb je dataroaming aan staan? Dat dien je in te stellen op je telefoon, naast natuurlijk dat je bj Simyo de buitenland optie aan dient te zetten.
Reputatie 7
Badge +9
Hallo ceesdegroot,

Ook moeten je instellingen van je toestel uiteraard goed staan:

Mogelijkheid 1:

Naam: KNP Internet
APN: portalmmm.nl
Proxy: niet ingesteld
Poort: niet ingesteld
gebruikersnaam: niet ingesteld
wachtwoord: niet ingesteld
server: niet ingesteld
MCC:204
MNC: 08
Verificatietype: PAP
Type toegangspunt: internet

Mogelijkheid 2:

Naam: kpn
APN: internet
Proxy: niet ingesteld
Poort: niet ingesteld
gebruikersnaam: kpn
wachtwoord: gprs
server: niet ingesteld
MCC: 204
MNC: 08
Verificatietype: PAP
Type toegangspunt: default


Voor 4G:
Naam: KPN Internet
APN KPN4G.nl
Verificatietype: niet ingesteld
Type toegangspunt default,supl,mms

Wil je ook MMS gebruiken dan komen de volgende instellingen er nog bij:

MMSC: http://mp.mobiel.kpn/mmsc
MMS-proxy: 10.10.100.20
MMS-poort: 5080
Badge +6
Hoi ceesdegroot,

Ik zie vanaf 1-10 verbinding met mobiel internet in Frankrijk terug, maar je hebt je bericht op het forum later geplaatst, daarom ben ik benieuwd waarom je zelf het idee hebt niet verbonden te zijn met mobiel internet? :)

Ik hoor het graag van je!

@Djoelzz & franswon, dank jullie wel voor het meedenken!
Ik krijg mobiel internet niet aan de praat op mijn iPhone 5S en iPhone 5.

Ik heb verschillende personen van de klantenservice gesproken die allemaal met een andere uitleg komen.

in Nederland werkt het allemaal prima - snel 4G internet maar in het buitenland krijg ik geen verbinding met 4G, 3G, Edge of GPRS. Ik heb alle mogelijke apn instellingen geprobeerd (KPN4G.nl, portalmmm.nl, internet) en bij alle apn's met en zonder gebruikersnaam KPN en G{RS als paswoord.
Telkens mijn telefoon gereset en op verzoek van Simyo mijn hele iPhone gereset en hersteld.

Een van de laatse 'tips' was om de optie "Schakel 4G in" op mijn iPhone uit te zetten, maar dat is natuurlijk geen echte optie - daarmee schakel je elke 3G en 4G verbinding uit.

Ik heb een iPhone 5 en 5S - in de 5 zit een simkaart van een andere provider die zonder problemen op het netwek van Proximus in Belgie 3G/4G bereik heeft. Mijn SImyo simkaart dus helemaal niks en als ik de simkaarten wissel blijft het het zelfde. Met de andere provider geen probleem op mijn iPhone 5S, maar geen internet met Simyo.

Echt geen idee meer wat ik nog kan doen en denk echt dat het ergens bij Simyo ligt. Het frustreert het meest dat de personen van de klantenservice neit echt lijken te weten waar het om gaat. De eerste persoon vertelde me dat ik ALLEEN verbinding kan maken met 4G in het buitenland, maar niet met 3G. Lijtk me op zich vreemd, maar OK. De tweede persoon vertelde jusit het omgekeerde en uiteindelijk is er niets opgelost.

Iemand anders ook deze problemen?
Reputatie 4
Badge +10
Hoi Jvdbo,

Heel vervelend dat je nog niet kan internetten in het buitenland. Ik begrijp dat het frustrerende kan zijn wanneer je verschillende oplossingen hoort 😞 Je geeft ook aan dat je al verschillende dingen hebt geprobeerd. Onder andere zijn je internetinstellingen aangepast, is je telefoon gereset en heb je je simkaart in een andere toestel geplaatst. Ik zie ook dat wij de optie ‘Internet in het buitenland’ hebben gereset, er is een controle geweest op het netwerk en hebben wij contact opgenomen met de netwerkspecialisten.

Gisteren heb je een medewerker gesproken van de afdeling Backoffice. Ik zie dat er gisteren een nieuwe simkaart is bestelt. Deze is vanochtend verzonden. Ik hoor heel graag van je of de nieuwe simkaart het probleem verhelpt :o

Laat je het mij weten?

Reageer