.

Beantwoord

Mobiel internet in buitenland werkt niet op iPhone

  • 8 August 2013
  • 7 reacties
  • 1247 Bekeken

Voordat ik naar het buitenland ging heb ik bij de instellingen de mogelijkheid voor mobiel internet aangevinkt. Tot nu toe werkt dit echter nog steeds niet. Ik heb een iPhone - oe kan ik dit oplossen?
icon

Beste antwoord door Charlene 9 August 2013, 10:47

Bekijk originele reactie

7 reacties

2 dingen zijn hiervoor nodig. 1: via Mijn Simyo mobiel internet voor buitenland inschakelen en 2: Dataroaming inschakelen op je iPhone.
Badge +8
Voordat ik naar het buitenland ging heb ik bij de instellingen de mogelijkheid voor mobiel internet aangevinkt. Tot nu toe werkt dit echter nog steeds niet. Ik heb een iPhone - oe kan ik dit oplossen?
2 dingen zijn hiervoor nodig. 1: via Mijn Simyo mobiel internet voor buitenland inschakelen en 2: Dataroaming inschakelen op je iPhone.

Hoi Tsooj,

Je kunt even kijken of de APN als volgt is ingesteld:

APN: internet
Gebruikersnaam: KPN
Wachtwoord: GPRS

en anders de instellingen hiernaar aanpassen.
Dan zou je gebruik moeten kunnen maken van internet in het Buitenland.

Laat je even weten of het hiermee is gelukt?
Dank, het probleem is met deze instellingen inderdaad verholpen
Reputatie 5
Badge +11
Dank, het probleem is met deze instellingen inderdaad verholpen

Geweldig, veel internet plezier!
ik volg met interesse de forumberichten over gebruik simyo in het buitenland. Ik vertrek namelijk over enkele dagen voor 7 weken naar Spanje/portugal.
Ik he APN gevonden op mijn iphone3.
Daar staat
APN: iphonekpn
terwijl bij gebruikersnaam en wachtwoord niets staat ingevuld. Loop ik nu een risico dat mijn internet in het buitenland niet werkt?

Moet ik nog iets doen of weten voor een onbelemmerd gebruik van mijn telefoon-/SMS-verbinding in die landen?

Wie helpt me verder?
Reputatie 7
Badge +9
Die instellingen die je noemt staan ook op mijn Iphone 5 dus dat zit wel goed. Als verder internet in het buitenland aanstaat op Mijn Simyo dan zou je gewoon kunnen internetten in Spanje/Portugal. Houd wel de kosten in de gaten want er zijn geen buitenland databundels beschikbaar bij Simyo. En het buitenlandse dataverbruik gaat ook niet van je Nederlandse bundel af, als je die hebt.
Badge +6
ik volg met interesse de forumberichten over gebruik simyo in het buitenland. Ik vertrek namelijk over enkele dagen voor 7 weken naar Spanje/portugal.
Ik he APN gevonden op mijn iphone3.
Daar staat
APN: iphonekpn
terwijl bij gebruikersnaam en wachtwoord niets staat ingevuld. Loop ik nu een risico dat mijn internet in het buitenland niet werkt?

Moet ik nog iets doen of weten voor een onbelemmerd gebruik van mijn telefoon-/SMS-verbinding in die landen?

Wie helpt me verder?


Hoi stefjansen,

Allereerst welkom op het forum! :)

Ik zie dat je zowel de optie 'Bellen in en naar het buitenland' als de optie 'Internet op je mobiel - buitenland' aan hebt staan op Mijn Simyo, dus dat is alvast een goed begin 🙂.

Om gebruik te kunnen maken van mobiel internet in het buitenland wil ik je aanraden de volgende instellingen te gebruiken om er zeker van te zijn dat je verbinding kan maken met mobiel internet:
APN: internet
Gebruikersnaam: KPN
Wachtwoord: gprs

Daarnaast, zoals Scotsman al aangaf (bedankt daarvoor Scotsman ;)), wil ik je ook aanraden om de kosten goed in de gaten te houden, omdat deze allemaal buiten de bundel (zowel data, maar ook bellen & sms'en) zullen vallen. Helaas bieden wij geen bundels voor voordelig gebruik in het buitenland aan.

Tot slot, voor overige tips over bellen/sms'en in het buitenland wil ik je aanraden een kijkje te nemen in dit topic.

Reageer