.

Beantwoord

Mobiel internet Frankrijk, waarom krijg ik geen verbinding met iPhone 4?s

  • 4 August 2014
  • 5 reacties
  • 730 Bekeken

Hallo,
mijn dochter is op dit moment in Frankrijk.
Ze heeft een Iphone 4s een een sim only abonnement met mobiel internet.
Ze heeft al handmatig een provider gekozen (orange) en kan inmiddels bellen en sms-sen.
Internet werkt echter niet.
Haar instellingen bij haar Simyo heb ik inmiddels allemaal al een tijdje op aan staan.
Misschien dat ze aantal instellingen in haar toestel moet controleren en of aanpassen?
Ik hoor het graag
icon

Beste antwoord door Kim 5 August 2014, 11:51

Bekijk originele reactie

5 reacties

Badge +6
Hoi Emiel68, welkom op het forum van Simyo!

Ik wil je aanraden om de dochter de volgende instellingen te laten gebruiken in haar iPhone:
APN: portalmmm.nl

Werkt dat onverhoopt niet, dan raad ik aan de volgende instellingen ook te proberen:
APN: internet
Gebruikersnaam: KPN
Wachtwoord: gprs

Natuurlijk moet de telefoon even uit- en weer ingeschakeld worden na het wijzigen van de instellingen.

Laat je even weten of het daarna wel mogelijk is verbinding te krijgen met mobiel internet? 🙂
Ik zit zelf op dit moment ook in Frankrijk en ondanks dat ik internet in het buitenand aangezet heb krijg ik met geen mogelijk 3g op mijn iphone 4s.
Zelfs niet na beide voorgested instellingen geprobeerd te hebben ( elke keer een re boot gedaan na het verandere )
Hallo,

Bij mij werkt internet in het buitenland ook niet. Heb een iphone 5s. Graag bericht.
Hoi Kim,
bedankt voor de reactie.
Ze heeft inmiddels portalmmm.nl ingevuld en het toestel opnieuw opgestart.
De 3G aanduiding is nu op de display te zien maar geen internet mogelijk.
Voor de rest staat alles aan (data-roaming e.d.).
Je gaf aan dat je ook kunt proberen:
internet
KPN
gprs
Dat werkt in ieder geval helemaal niet.
Moet ze bij de al ingevulde portalmmm.nl ook bij de gebruikersnaam en wachtwoord iets invullen of kan dit leeg blijven?
Is een en ander nog hoofdletter gevoelig?

Emiel
Reputatie 5
Badge +11
Hoi allen,

Seninha en GvU; welkom op het forum!

GvU, in je verbruiksgegevens zie ik dat jij inmiddels kunt internetten in het buitenland :)

Seninha, voor jou laat ik het checken en eventueel aanpassen op netwerkniveau. Wil je later vandaag je telefoon opnieuw opstarten en het nogmaals proberen?

Emiel68, Balen dat het nog stééds niet werkt. Ik zie dat je vanmorgen ook al een collega van me hebt gesproken.
Als allerlaatste zou je de APN portalmmm.nl kunnen proberen met gebruikersnaam KPN en wachtwoord gprs (hoofdlettergevoelig)

APN instellingen lijken redelijk simpel, maar helaas is dat niet het geval en hebben we niet altijd grip op wat wel en niet werkt.

Reageer