Beantwoord

Mobiel internet buitenland werkt niet, wat kan ik doen?

  • 18 augustus 2016
  • 11 reacties
  • 373 Bekeken

Hallo,
Ik was de afgelopen twee weken in Frankrijk. Ik had op Simyo mobiel internet buitenland van te voren ingeschakeld. Maar met alle juiste instellingen op mijn telefoon kreeg ik geen data. Hoe kan dat?
Willem
icon

Beste antwoord door Caspar 19 augustus 2016, 12:46

Hoi willem.megens,

Welkom op het forum.

Wat vervelend dat je niet op internet kon in het buitenland. Ik heb je aansluiting erbij gepakt en je instellingen opnieuw ingesteld op het netwerk. Doe even je toestel helemaal uit en aan om te kijken of het heeft geholpen. Verder kun je hier kijken wat de juiste APN instellingen moeten zijn voor jouw toestel. Werkt het dan nog niet, zoek dan even handmatig naar een ander netwerk. Dit kan je doen in je telefoon zelf.

@Suffistica Ook jij welkom op het forum. Bij jou heb ik ook alle instellingen opnieuw ingesteld op het netwerk. Doe ook even je toestel helemaal uit en aan. Kijk ook de APN na en probeer handmatig naar een ander netwerk te zoeken.

@Raytje bedankt voor je hulp!

Groetjes,
Caspar
Bekijk originele reactie

11 reacties

Reputatie 7
Stond (data) roaming ook aan? Zonder roaming werkt het niet.
Ik heb hetzelfde probleen met galaxy s5. Apn aangepast, roaming staat aan, op mijn simyo aangegeven dat ik alles wil doen in het buitenland. Vervolgens kan ik op geen enkel netwerk registreren. Ik krijg dan de melding dat mijn simkaart dit niet accepteert. Probleen zowel in DL als in UK.
Ook ben uk overigens helemaal niet bereikbaar. Dit is echt een probleem. Daaron graag dringend hulp gevraagd
Roaming stond idd aan. Maar geen data.
Reputatie 7
Hoezo apn aangepast. APN voor het buitenland is gewoon hetzelfde als voor in Nederland.
Reputatie 5
Badge +9
Hoi willem.megens,

Welkom op het forum.

Wat vervelend dat je niet op internet kon in het buitenland. Ik heb je aansluiting erbij gepakt en je instellingen opnieuw ingesteld op het netwerk. Doe even je toestel helemaal uit en aan om te kijken of het heeft geholpen. Verder kun je hier kijken wat de juiste APN instellingen moeten zijn voor jouw toestel. Werkt het dan nog niet, zoek dan even handmatig naar een ander netwerk. Dit kan je doen in je telefoon zelf.

@Suffistica Ook jij welkom op het forum. Bij jou heb ik ook alle instellingen opnieuw ingesteld op het netwerk. Doe ook even je toestel helemaal uit en aan. Kijk ook de APN na en probeer handmatig naar een ander netwerk te zoeken.

@Raytje bedankt voor je hulp!

Groetjes,
Caspar
Helaas. Ik ben nu in Ierland, en kan niet eens een netwerk vinden. Ik kan dus niet bellen of sms sen. Ik heb dit nog nooit gehad...
ik heb 1000 mb internet en ook buitenland roaming aangezet. Ik kreeg 2 smsjes dat ik 80% van mijn data limiet verbruikt had. (Al op 1qe vakantiedag in Denemarken). Paar minuten later smsje dat mijn data limiet bereikt was van 60.50 euro. Er werd gevraagd om terug te sms-en als ik meer data wilde: sms JA naar 1330..... dat heb ik dus NIET gedaan.
Nu een Deense internet kaart gekocht. Log ik in bij Simio blijk ik pas 91 cent van mijn 1000 mb internet in het buitenland te hebben gebruikt. Hoe kan dit? Ik heb ergens het gevoel dat deze berichten niet van Simyo afkomen nu. Ben ik blij dat ik er niet op gereageerd heb...weet iemand hier iets van? Groetjes Noortje
Hier ook geen internet in het buitenland. Telefonisch contact gehad al met simyo klantenservice in NL om probleem vroegtijdig op te lossen. APN aangepast, alles wat aan moet staan, staat aan. En toch enorm wisselvallig. Zo heel af en toe lijkt het plots even kort te werken, maar het grootste gedeelte van de tijd niet. Begint een beetje waardeloos te worden op deze manier..
Nog steeds kan ik geen netwerk vinden (bellen, sms), laat staan mobiel internet
Wat is er toch aan de hand. Het lijkt alsof mijn sim brak is.
Reputatie 4
Badge +8
Hoi Willem.megens,

Wat vervelend dat het probleem nog niet is opgelost. Als je simkaart defect is, zal ik er voor zorgen dat je een nieuwe krijgt. Om hier zeker van te zijn wil ik je wel eerst vragen om een kruistest uit te voeren. Dit houdt in dat je jouw simkaart in een ander toestel probeert en een andere simkaart in jouw telefoon plaatst. Dat is de enige manier om erachter te komen waar het probleem ligt.

Laat je me weten of dit is gelukt?

@E. van Barschot Wat verwarrend dat je deze sms'jes hebt ontvangen. Ik heb je aansluiting nagekeken, en je zit inderdaad nog lang niet aan dit limiet. Je kunt daarom gewoon 'JA' sms'en en verder internetten. Omdat je deze melding te vroeg hebt ontvangen, worden er helaas geen nieuwe waarschuwingen meer gestuurd. Het is dus belangrijk dat je zelf je verbruik goed in de gaten houdt. Mijn excuses voor dit ongemak.

Ten slotte wil ik je er nog op wijzen dat je 1000 MB bundel niet geldig is in het buitenland. Je betaalt in Denemarken het E.U. tarief van € 0,06 per MB. Kijk voor meer informatie over de buitenlandtarieven op deze pagina.

Als je hier nog vragen over hebt, dan hoor ik het graag.

@DNC Dat is inderdaad waardeloos. Ik zie wel dat er verbruik is geregistreerd in onder andere Maleisië. Dit betekent dat de instellingen in ieder geval goed staan. Zou je mij kunnen vertellen waar je momenteel verblijft? Dan kan ik contact opnemen met onze netwerkspecialisten.

Alvast bedankt voor deze informatie.

Groetjes,
Sean

Reageer